NIEUWS

.

DS AUTOMOBILES SPONSORT DE EXPOSITIE "FRANS I EN DE KUNST UIT DE NEDERLANDEN" IN HET LOUVRE

Als sponsor van het Louvre sinds 2015 ondersteunt DS Automobiles de expositie "Frans I en de kunst uit de Nederlanden" die vandaag voor het publiek wordt geopend.

EUROPESE ERFGOEDDAGEN: EEN EREPLAATS VOOR DE DS 7 CROSSBACK PRÉSIDENTIEL

Tijdens de 34e editie van de Europese Erfgoeddagen in Frankrijk kunnen de bezoekers van het Élysée-paleis kennismaken met de DS 7 CROSSBACK Présidentiel. De locatie bij uitstek voor dit model dat symbool staat voor de innovatiekracht en het Franse vakmanschap die het merk DS Automobiles kenmerken.

CHANTILLY ARTS & ÉLÉGANCE RICHARD MILLE 2017: EEN PRESIDENTIËLE EDITIE VOOR DS AUTOMOBILES

Als partner van het eerste uur zal DS Automobiles acte de présence geven bij de vierde editie van Chantilly Arts & Elégance Richard Mille in de prestigieuze omgeving van het Domaine de Chantilly.

DS Automobiles presenteert ‘On Our Way Home’

DS Automobiles biedt u de wereldprimeur van ‘On Our Way Home’. Een clip geproduceerd door DS in samenwerking met Empire Of The Sun waarin DS haar Limited Editions onthult.

 

Bekijk nu, in zijn geheel, de meest gezochte track van dit najaar.

 

De 1,2 l PureTech driecilinder turbobenzinemotor van de PSA Groupe is opnieuw verkozen tot "Engine of the Year"

Tijdens de 18e editie van de International Engine of the Year Awards in Stuttgart kende een jury van internationale journalisten de "Engine of the Year Award 2017" in de categorie 1,0 l tot 1,4 l toe aan de 1,2 l PureTech driecilinder turbobenzinemotor.

"MARILYN, LA DERNIÈRE SÉANCE", EEN EXPOSITIE VAN UNIEKE FOTO'S

DS WORLD PARIS toont van 8 juni 2017 tot en met 6 januari 2018 de expositie "Marilyn, La Dernière Séance".

Best dressed man en zijn DS 5

Achmed Akkabi is acteur, onder andere bekend door zijn rol in Moordvrouw. In 2016 riep Esquire Achmed uit tot Best geklede man. DS, als partner van Esquire, leende Achmed voor een half jaar de DS 5. Het half jaar is bijna om, DS was daarom nieuwsgierig hoe de DS 5 Achmed beviel. 

Ontwerper DS 7 CROSSBACK aanwezig op La Première event

Ivo Groen is de designer van DS 7 CROSSBACK. De Nederlander heeft al heel wat designs op zijn naam staan, maar DS 7 CROSSBACK was wel heel bijzonder. We stelden hem vier vragen over zijn ontwerp; DS 7 CROSSBACK.

DS 7 CROSSBACK: EERSTE RIT VOOR INAUGURATIE

Voor zijn eerste rit als president van Frankrijk heeft Emmanuel Macron gekozen voor de DS 7 CROSSBACK, het nieuwe model van DS Automobiles dat twee maanden geleden onthuld werd. Deze DS 7 CROSSBACK ‘Présidentiel’  is aangepast met een cabriodak om de nieuwe Franse president in staat te stellen de Fransen op de Champs-Elysées te begroeten.

DS AUTOMOBILES WORDT OFFICIEEL CONSTRUCTEUR IN HET FIA FORMULA E-KAMPIOENSCHAP

DS Automobiles zal vanaf het vijfde seizoen (2018/2019) als officieel constructeur optreden in het Formule E-kampioenschap.

Salon van Genève 2017: De DS 7 CROSSBACK, de ster van de vier wereldprimeurs van DS

De DS 7 CROSSBACK, de nieuwe SUV van DS en het eerste model van de tweede generatie modellen van het merk, zal van de vier wereldprimeurs die het merk presenteert op de 87e Internationale Autosalon van Genève ongetwijfeld op de grootste belangstelling kunnen rekenen.

DS Virgin Racing, Formula E, ePrix van Buenos Aires, Sam Bird, José María López

DS Virgin Racing heeft zich bij de training voor de ePrix van Buenos Aires van zijn competitieve kant laten zien, zonder dit te kunnen omzetten in een goed eindresultaat.


DS AUTOMOBILES OP RÉTROMOBILE

Voor zijn derde deelname aan Rétromobile heeft DS Automobiles ervoor gekozen de unieke en futuristische DS E-TENSE, de visie van DS op de GT, samen met vijf klassieke DS- en SM-modellen te exposeren.

FESTIVAL AUTOMOBILE INTERNATIONAL

Met de "Grand Prix Creativ’Expérience" voor het DS-klantervaringsprogramma "ONLY YOU" en het Hôtel des Invalides als prestigieuze expositieruimte voor de DSV-02 - de 100% elektrische raceauto waarmee het merk deelneemt aan het FIA Formula E-kampioenschap - en de unieke DS E-TENSE - de visie van DS op de GT - stond tijdens de 32e editie van het Festival Automobile International de toekomst van DS Automobiles in de schijnwerpers.

DE DS URBAN STORE, HET NIEUWE CONCEPT VOOR EEN DS BOUTIQUE

Gisteravond werd in het prestigieuze winkelcentrum Westfield in Londen de eerste DS Urban Store geopend in aanwezigheid van Arnaud Ribault, directeur internationale marketing en verkoop van DS Automobiles.

DS VOOR DE CAMERA

De elegantie van DS (voorheen Citroën DS) is ook bij veel film- en seriemakers niet onopgemerkt gebleven.

EYMERIC FRANÇOIS SHOWT ZIJN ONTWERPEN IN DS WORLD PARIS

Van zaterdag 17 september t/m 31 december 2016 staat DS WORLD PARIS met een unieke expositie volledig in het teken van de Franse couturier Eymeric François. 

DE DS E-TENSE, WINNAAR VAN HET CONCOURS D'ÉLÉGANCE

Zondag 4 september 2016 werd de DS E-TENSE verkozen tot de mooiste auto van het Concours d'Élégance van Chantilly Arts & Élégance Richard Mille.

DS, OFFICIEEL PARTNER VAN CHANTILLY ARTS & ÉLÉGANCE RICHARD MILLE

Zondag 4 september 2016 was DS Automobiles aanwezig bij de nieuwste editie van Chantilly Arts & Élégance Richard Mille

DS E-TENSE: UNIEKE AUTO, ELEKTRISCH EN KRACHTIG

Amsterdam, 26 februari 2016 - Een jaar na introductie van het merk DS en korte tijd na de vernieuwing van het complete Europese gamma, grijpt DS opnieuw de gelegenheid aan om een unieke auto te presenteren: DS E-Tense.

NIEUWE DS 3 GIVENCHY LE MAKEUP

TWEE ICONISCHE MERKEN VERENIGD

DS Automobiles en Givenchy Le MakeUp hebben hun knowhow gebundeld voor de creatie van een exclusieve versie van de  nieuwe DS 3. De nieuwe DS 3 Givenchy Le MakeUp is uiteraard smaakvol gekleed, heeft geraffineerde accessoires en wordt geleverd met Givenchy producten. Een innovatief binnenverlichtingssysteem zorgt ervoor dat het makkelijker is om je op te maken in de auto. Wereldwijd zijn er 1.400 exemplaren van de DS 3 Givenchy Le MakeUp, waarvan 30 in Nederland te koop zullen zijn vanaf september 2016. De vanafprijs van de DS 3 Givenchy Le MakeUp is €25.390 [incl. BTW/BPM].

Meer dan de helft van de bestuurders van de DS 3 bestaat uit vrouwen. Daarom presenteert DS vol trots deze limited edition in samenwerking met Givenchy Le MakeUp. De nieuwe DS 3 Givenchy Le MakeUp is het resultaat van een logische ontmoeting tussen twee merken die passie voor hun product en zorg voor details gemeen hebben.

 

 DS 3 Givenchy Le MakeUp, knowhow van twee grote merken

 “De nieuwe DS 3 Givenchy Le MakeUp is een bundeling van de expertise van de twee merken in één creatie. Givenchy staat voor bijzondere, moderne  en creatieve luxe, die veel aandacht besteed aan materialen, texturen en kleuren, net als wij. Kortom, een merk waar we veel gemeen mee hebben en dat dezelfde waarden uitdraagt als wij”, verklaart Thierry Metroz, directeur Design van DS. “Ik denk dat vrouwen in deze auto nog mooier gaan worden... Mooier omdat ze achter het stuur van die nieuwe DS 3 zitten, een auto die nu al toonaangevend is, mooier door de kleur en de reflectie op hun gezicht, mooier door de dynamiek van de kleur ‘pink’ die een glimlach op je gezicht tovert”, aldus Nicolas Degennes, artistiek directeur Make-up en kleuren bij Maison Givenchy.

 

Een iconische auto voor unieke (vrouwelijke) klanten

Een auto voor wie zich wil profileren, dat is het bestaansrecht van de DS modellen. Dat geldt ook voor de nieuwe DS 3 Givenchy Le MakeUp: over alles van zowel buitenkant als binnenkant is tot in de kleinste details nagedacht, waardoor het een uniek model is geworden. De carrosserie is uitgevoerd in prachtig parelwit met een aparte textuur dat de naam Blanc Opalin heeft meegekregen. Matte lak is weer terug en zorgt bij de nieuwe DS 3 Givenchy Le MakeUp voor een karakteristiek en zacht gekleurd oppervlak, waardoor ook haar rondingen goed uitkomen.  Het dak is uitgevoerd in een contrasterende donkerpaarse kleur Whisper, die terugkomt op de buitenspiegelkappen en het midden van de wielen. Een aluminium GIVENCHY Le MakeUp logo prijkt op de portierstijlen.

 

Het interieur is zeer herkenbaar met een geanodiseerd ‘pink’ dashboardlijst, die het interieur verlicht. In de armsteun in het midden zit een opbergvak voor een Givenchy Le MakeUp make-up set bestaande uit een Noir Couture mascara, Prisme Visage compact poeder en een Le Rouge lipstick. Een speciaal voor deze gelegenheid ontworpen nagellak die overeenkomt met het Whisper gekleurde dak vormt hier de finishing touch. De vloermatten zijn voorzien van het logo van deze limited edition. Een detail dat de harmonie van het geheel onderstreept, is de binnenkant van de armsteun met Givenchy Le MakeUp logo, die is uitgevoerd in hetzelfde ‘pink’ als het dashboard. De bovenkant van de armsteun is bekleed met Noir Basalte nappaleer met een lasergegraveerd stramien van de bekende 4G's van het Givenchy. De speciaal voor deze limited edition ontwikkelde ‘witte’ LED-verlichting bij de make-up spiegeltjes op de zonneklep verlicht de teint van de voorinzittenden zodat make-up aanbrengen makkelijker wordt.

 

‘Een icoon‘, ‘een uniek object‘, ‘een trendsetter’ … enkele termen die vaak worden gebruikt voor de DS 3. Deze lofbetuigingen zijn uiteindelijk het resultaat van het customize-aanbod voor deze modellen. Zo is er een groot aanbod carrosseriekleuren en dakkleuren (momenteel zijn er 78 combinaties mogelijk) en worden er regelmatig gelimiteerde edities gelanceerd.

Belangrijkste uitrustingen

Afwerkingsniveau

 

So chic: 17” lichtmetalen wielen Aphrodite in zwart met diamantglans en de kleur Whisper in het midden, DS Led Vision, 7’’ touch screen en DS Connect Box, Parkeersensoren achter, Hill Start Assist, Pack auto met automatische airco, automatische activering van de koplampen, met de afstandsbediening inklapbare en verwarmbare buitenspiegels, Standaard reservewiel.

 

Leverbare kleuren

Carrosserie Blanc Opalin / dak Whisper

 

Bekleding

Gegraineerd leer in de kleur Noir Basalte op het stuur, de versnellingspookknop, de handremgreep en de dashboardkap. Specifieke vloermatten en uitvoering afstandsbediening 

Givenchy Le MakeUp make-up set


Le Rouge lipstick Kleur N°315 Framboise Velours
: een lipstick in een prachtig, met leer beklede huls, die de lippen voorziet van een intense kleur en een fluweelachtig effect.


De Noir Couture mascara  Kleur N°1 Black Satin is het ultieme middel om je blik nog mooier te maken. Met de tri-sphere borstel is Noir Couture een 4-in-1 mascara die je wimpers voller maakt, lengte geeft, krult en de wimpers verdikt.


Het compact poeder poudre Prisme Visage in de tinten N°2 Satin Ivoire, N°3 Popeline Rose, N°4 Dentelle Beige of N°5 Soie Abricot, afhankelijk van de markt: het wereldwijd bekende poeder van Givenchy. Vier extra kleuren vormen het geheim achter een perfecte teint, die tegelijkertijd wordt opgelicht, structuur krijgt, glad en mat wordt gemaakt.


Limited edition nagellak N°32 Whisper is een echte ‘couture’ lak waarvan de kleur Whisper, geïnspireerd op de metallic refelecties van het autodak, bij iedere look past.

Ontek de DS 3 Givenchy Le MakeUP

HET MERK DS, SPONSOR VAN HET LOUVRE VOOR HET PROJECT "PIRAMIDE"

Na de officiële opening gisteren in aanwezigheid van de president van Frankrijk, François Hollande, de algemeen directeur van het Musée du Louvre, Jean-Luc Martinez, en de algemeen directeur van het merk DS, Yves Bonnefont, kunnen vandaag het publiek en de bezoekers van het Louvre kennismaken met de nieuwe opzet van de entrees en de ontvangstruimtes van het museum.


Dit grootse project, genaamd "Piramide", waarmee in 2014 werd begonnen, is nu gereed. Deze beroemde plek is geschikt gemaakt voor de ontvangst van de 9 miljoen bezoekers per jaar en kan zo weer als voorbereiding op het museumbezoek dienen. Dit alles is gerealiseerd zonder de fraaie architectuur van het gebouw geweld aan te doen. Het merk DS, sponsor van het Louvre sinds 2015, voelt zich sterk verbonden met de avant-gardistische geest van de Piramide van Ieoh Ming Pei. Steun aan dit project was dan ook voor DS niet meer dan vanzelfsprekend.

 

"Het Louvre en het merk DS delen dezelfde filosofie: de toekomst vormgeven door traditie en moderniteit te combineren. We hebben dan ook dezelfde visie, gebaseerd op perfectie en elegantie, vakmanschap en technologische innovatie, met als doel Frankrijk overal ter wereld te vertegenwoordigen.", zo verklaart Yves Bonnefont, algemeen directeur van het merk DS, de steun die het merk sinds 2015 aan het Louvre heeft geboden. "Bijdragen aan de realisatie van het project "Piramide" was voor ons niet meer dan vanzelfsprekend: een ambitieus project binnen de Piramide, het magistrale en avant-gardistische bouwwerk waaraan het merk DS zo gehecht is omdat het de Spirit of avant-garde, onze slogan, zo fraai verbeeldt." 

Nu het in 2014 gestarte project "Piramide" is voltooid, kunnen de bezoekers van het Musée du Louvre ervan profiteren. Het doel: het reorganiseren van de entrees en de ontvangstruimtes onder de Piramide zodat de 9 miljoen bezoekers per jaar onder optimale omstandigheden kunnen worden ontvangen. Het oorspronkelijke project, dat uit 1989 stamt, was ontworpen voor 4,5 miljoen bezoekers per jaar. De uitdaging lag erin concrete oplossingen te bieden zonder de architectuur van het gebouw geweld aan te doen en zonder de Piramide tijdens de werkzaamheden voor het publiek te sluiten. Dat is gelukt. Zo is het aantal punten voor toegangscontroles verdubbeld zodat bezoekers sneller naar binnen kunnen, zijn er twee informatiebalies die duidelijker zichtbaar en op een rustige plek zijn gepositioneerd, is de kaartverkoop gecentraliseerd, is het oppervlak van de ruimtes voor lezingen ter voorbereiding op het bezoek vergroot, enzovoort. Verbeteringen die u nu zelf kunt gaan bekijken, net als de ook gisteren geopende nieuwe zalen van het Pavillon de l'Horloge.

De PSA Groupe en twee ONG's, T&E en FNE, maken het onder praktijkomstandigheden gemeten brandstofverbruik van de auto's van het merk DS officieel bekend.

De PSA Groupe wil zijn klanten beter informeren door de resultaten van het onder praktijkomstandigheden gemeten brandstofverbruik van drie belangrijke modellen van het merk DS bekend te maken.

Deze resultaten zijn verkregen door middel van het testprotocol dat is overeengekomen met de ONG's Transport & Environment (T&E) en France Nature Environnement (FNE) en is goedgekeurd door Bureau Veritas. Dit betrouwbare en te reproduceren protocol meet het brandstofverbruik in omstandigheden die representatief zijn voor de gebruiksomstandigheden bij PSA-klanten.

Het protocol, dat is geïnspireerd door het Europese project RDE "Real Driving Emissions", meet het brandstofverbruik met een in de auto geïnstalleerd draagbaar testapparaat (PEMS*). Bureau Veritas, een internationaal erkende onafhankelijke organisatie, staat garant voor het protocol en de uitvoering ervan onder de voorgeschreven omstandigheden en staat ervoor in dat de resultaten op een eerlijke manier zijn verkregen en volledig zijn.

 

De metingen zijn verricht op voor het verkeer geopende openbare wegen (25 km in de bebouwde kom, 39 km op buitenwegen en 31 km op de autosnelweg) onder realistische rijomstandigheden (ingeschakelde airconditioning, bagage en passagiers in de auto, hellingen enz.).

De verkregen meetresultaten zijn vergelijkbaar met de ervaringen van PSA-klanten (zoals gemeld in onafhankelijke klantenquêtes) en tonen de betrouwbaarheid van het met T&E en FNE overeengekomen protocol aan.

 

In november 2015, in een mediacontext die de autobranche veel reputatieschade heeft toegebracht, heeft de PSA Groupe besloten zijn klanten op unieke wijze helderheid te geven door het brandstofverbruik onder praktijkomstandigheden van zijn modellen te publiceren. Dit initiatief is een wereldprimeur in de auto-industrie.

 

Vanaf eind 2016 kunnen DS-klanten op de website van het merk door middel van een simulator een beeld krijgen van het brandstofverbruik van hun auto op basis van de rijstijl van de bestuurder en de rijomstandigheden (stadsverkeer/buitenwegen/autosnelweg, belading van de auto enz.). Daarnaast komt er een online app voor zuinig rijden beschikbaar waarmee de klant zijn brandstofverbruik kan verlagen.

 

Gilles Le Borgne, hoofd afdeling R&D, zegt hierover: "Overeenkomstig de afspraken over helderheid die we in oktober 2015 hebben gemaakt, publiceert de PSA Groupe vandaag het onder praktijkomstandigheden gemeten brandstofverbruik van 3 modellen van het merk DS. Om zijn klanten nog beter te informeren zal de Groupe tussen nu en het eind van het jaar de resultaten voor 20 andere modellen publiceren en zijn klanten de mogelijkheid bieden om door middel van een simulator hun brandstofverbruik en dus ook hun CO2-uitstoot te verminderen afhankelijk van hun gebruiksomstandigheden. In 2017 maakt de PSA Groupe een nieuwe stap door ook de NOx-uitstoot op basis van praktijkomstandigheden te gaan meten.".

Greg Archer, hoofd Clean Vehicles van Transport & Environment: "Deze tests onder praktijkomstandigheden geven klanten een realistischer beeld dan de meest recente laboratoriumtests; op basis daarvan kunnen ze kiezen voor auto's die daadwerkelijk zuiniger zijn". 

Om klanten beter te informeren zal de PSA Groupe de resultaten van onafhankelijke en gecertificeerde metingen van het brandstofverbruik onder praktijkomstandigheden openbaar maken. Enige tijd geleden is de PSA Groupe een samenwerking aangegaan met de NGO Transport & Environment* en de federatie France Nature Environnement**. Deze partijen hebben samen een meetprotocol voor het brandstofverbruik onder praktijkomstandigheden opgesteld dat door het certificeringsbedrijf Bureau Veritas*** is goedgekeurd.

Dit protocol beschrijft het meten van het reële brandstofverbruik van auto's onder praktijkomstandigheden, over een traject van 92,3 km waarbij in de stad, op buitenwegen en op snelwegen wordt gereden. De gemeten auto's rijden op de openbare weg in de gebruikelijke verkeerssituaties. Er bevinden zich passagiers en bagage aan boord. Ook wordt de airconditioning of de verwarming gebruikt. Het gekozen traject kent een reliëf dat representatief is voor normale gebruiksomstandigheden.****

Op deze manier wil de PSA Groupe zijn klanten meer helderheid geven.

* Europese milieu-organisatie die is gespecialiseerd in beleid gericht op duurzaam transport

** Franse federatie van natuur- en milieubeschermingsorganisaties

*** Wereldwijd opererend certificeringsbedrijf dat inspecties uitvoert, keurmerken toekent en laboratoriumtests uitvoert

**** De gepubliceerde cijfers, die los gezien moeten worden van de verbruikscijfers volgens EU-homologatie, zijn afhankelijk van deze hypothesen en voorwaarden.  Ze zijn dus niet algemeen geldig.

DS-modellen

3 DS-MODELLEN

Protocol T&E l/100km

Homologatie l/100km

Verschil l/100km

DS 3 BlueHDi 120 S&S BVM6 Sport Chic

5

3,6

1,4

DS 3 PureTech 110 S&S BVM So Chic

6

4,3

1,7

DS 4 BlueHDi 120 S&S BVM6 So Chic 

5,4

3,8

1,6

HET MERK DS PRESENTEERT EEN UNIEKE TENTOONSTELLING BIJ DS WORLD PARIS: "DS & VAILLANTE, TWEE FRANSE MERKEN"

Van 10 juni tot en met 3 september 2016 kunnen bezoekers van DS WORLD PARIS de unieke tentoonstelling "DS & Vaillante, twee Franse merken" bezichtigen.

In deze tentoonstelling kunnen zij ontdekken wat deze twee merken al bijna 60 jaar verenigt. De rijke historie van Michel Vaillant en zijn geestelijk vaders Jean en Philippe Graton wordt belicht, en ook de creatie van Renaissance, het nieuwe avonturenalbum van Michel Vaillant van uitgeverij Dupuis, staat in de schijnwerpers.

Daarnaast prijken er een historische DS uit de begintijd van Michel Vaillant in de racerij en de DSV-01, de 100% elektrische eenzitter van het team DS Virgin Racing die wordt ingezet in het FIA Formule E-kampioenschap. Tegen die laatste komt Michel Vaillant in actie in de ePrix van Parijs 2016 die in het nieuwe album centraal staat.

Op 10 juni gaat dit album in de exclusieve voorverkoop bij DS WORLD PARIS, voordat het op 17 juni 2016 officieel verschijnt

"Hoewel het ene merk echt bestaat en het andere fictief is, zijn DS en Vaillante twee nauw met elkaar verweven Franse merken die geschiedenis hebben geschreven.", aldus Julien Faux, directeur van DS WORLD PARIS. "De merken vinden elkaar terug in het nieuwe avonturenalbum van Michel Vaillant, de gelegenheid bij uitstek om het publiek te laten kennismaken met bijna 60 jaar historie."

 

DE TENTOONSTELLING "DS & VAILLANTE: TWEE FRANSE MERKEN", EEN SAGA LEEFT VOORT

De tentoonstelling belicht de band tussen de twee Franse automerken DS en Vaillante - het merk dat in 1957 door Jean Graton werd gecreëerd voor zijn Michel Vaillant-stripalbums. De afgelopen bijna 60 jaar hebben de wegen van beide merken elkaar vele keren gekruist. DS WORLD laat zijn bezoekers kennismaken met een unieke wereld waarin werkelijkheid en fictie in elkaar overlopen. Op de drie verdiepingen van DS WORLD PARIS zullen zij tot de ontdekking komen dat het merk DS altijd deel heeft uitgemaakt van de avonturen van Michel Vaillant.

 

Op verdieping R-1 zijn alle fragmenten te bekijken van albums waarin DS-modellen naast de Vaillantes zijn te zien, zoals op de weg in het album Route de nuit of in de autosport in het album 5 Filles dans la course.

 

Op de begane grond krijgen Jean Graton en zijn DS een eerbetoon, waarbij ook aandacht wordt besteed aan zijn werk als kunstenaar en een originele gravure van zijn hand is te zien.

Op verdieping R+1 staan de schijnwerpers op het nieuwe avonturenalbum van Michel Vaillant Renaissance en op de Formule E, de raceklasse van de 21e eeuw. Op deze verdieping is ook de DSV-01 te zien, de 100% elektrische eenzitter van het team DS Virgin Racing die wordt ingezet in het FIA Formule E-kampioenschap. Tegen deze auto komt Michel Vaillant in actie in zijn nieuwe album.

Philippe Graton, Jeans zoon en huidige tekenaar van Michel Vaillant: "Deze tentoonstelling, waarin een echt merk samen met een fictief merk centraal staat, is uniek. De overeenkomsten zijn verrassend: DS en Vaillante zijn tijdgenoten die allebei uitblinken in gedurfd en elegant design, technologische innovaties en typisch Franse knowhow."


HET ALBUM RENAISSANCE EN DE "MICHEL VAILLANT ART STRIPS" IN DE VOORPREMIÈRE

Het album Renaissance gaat bij DS WORLD PARIS in de exclusieve voorverkoop voordat Uitgeverij Dupuis het op 17 juni officieel uitbrengt in Frankrijk, België, Zwitserland, Nederland en Canada.

Deze vijfde aflevering van het nieuwe seizoen brengt de lezer midden in het FIA Formule E-kampioenschap. Michel Vaillant ontmoet in het album onder andere de medewerkers van DS Performance, de autosportafdeling van het merk DS die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van de DSV-01, de racewagen waarmee het team DS Virgin Racing aan het kampioenschap deelneemt.

 

Het album Renaissance zal te koop zijn voor € 15,50.

 

Ter gelegenheid van deze tentoonstelling worden ook vier "Michel Vaillant Art Strips" (afdrukken van tekeningen in groot formaat) te koop aangeboden. Unieke moderne kunstwerken die in het teken staan van het oeuvre van Jean Graton.