DS 9 E-TENSE

De kracht en het comfort van hybridetechnologie

 

Onze E-TENSE plug-in hybridetechnologie biedt tegelijkertijd flexibiliteit, comfort en prestaties. De combinatie van een of twee elektromotoren en de benzinemotor staat garant voor rijplezier, ongeacht de omstandigheden.

Twee plug-in hybride-uitvoeringen leverbaar

De twee uitvoeringen (225 pk en 360 pk met vierwielaandrijving) van onze E-TENSE-aandrijflijn hebben een CO2-uitstoot van 0 tot 49 g/km en een geschatte elektrische actieradius volgens de WLTP-norm van tussen de 40 en 50 km.

 

*E-TENSE 4x4 360 later leverbaar

De E-TENSE-technologie

Rijd waarheen u maar wilt

Regeneratief remmen

E-Save-functie

Rijmodi

Laad het accupakket bij tijdens het remmenOntdek meer
Programmeer het gebruik van de elektrische modusOntdek meer
Selecteer uw rijmodusOntdek meer

De voordelen van het plug-in hybridesysteem E-TENSE

Geruisloosheid en rijcomfort

Zowel bij het starten en wegrijden als in de Zero Emission-modus ervaart u de stilte en rust van de plug-in hybride-aandrijflijn. En dankzij het standaard gelaagde glas is het in het interieur van de E-TENSE-uitvoeringen nog stiller.

Rijd waarheen u maar wilt

Onze plug-in hybrideauto's kenmerken zich ook in de stad door hun soepele rijkarakter, zelfs bij filerijden. Bovenaan de voorruit van de E-TENSE-uitvoeringen brandt een cyaanblauwe led als de zo comfortabele elektrische rijmodus is ingeschakeld.

Emissienorm

De E-TENSE plug-in hybridetechnologie, de maatstaf op de markt, zorgt voor een CO2-uitstoot van maximaal 49 g/km.

Alle ruimte voor inzittenden en bagage

Onze ingenieurs hebben DS 9 unieke proporties gegeven. De bagageruimte van DS 9 E-TENSE behoort met een inhoud van 510 liter tot de grootste van het segment.

Speciale services voor de E-TENSE-uitvoeringen

Profiteer van de vele services die DS Automobiles heeft opgezet om u het leven te vergemakkelijken: het lokaliseren van laadpunten of het programmeren van het laden vanuit uw auto of via uw smartphone, of het bij u thuis laten installeren van een wallbox.

Een uitvoering met vierwielaandrijving

De E-TENSE 4x4 360 is voorzien van twee elektromotoren. één voor en één achter, waarmee hij een gecombineerd vermogen van 360 pk levert, goed voor indrukwekkende prestaties.

Bereken de actieradius van de DS 9 E-TENSE in de 100% elektrische modus

Pas de parameters hieronder aan en ontdek de actieradius

Technologie en raffinement

Onze E-TENSE plug-in hybride-modellen combineren het summum van technologische knowhow met spectaculaire prestaties.

Actieradius en opladen

Schakel over op Zero Emission!

In de elektrische modus hebben onze E-TENSE-modellen een actieradius van tot wel 50 km (WLTP¹-cyclus). Een ideale afstand voor de dagelijkse ritten in en om de stad.

LAADTIJDEN

Bereken uw oplaadtijd op basis van uw laadniveau en laadvermogen

De elektrische actieradius van uw plug-in hybrideauto is afhankelijk van allerlei factoren, waaronder de weersomstandigheden, de snelheid en uw rijstijl.

Snelheid

De snelheid is de factor die het meest van invloed is op de actieradius van uw plug-in hybrideauto. Door met een constante, niet te hoge snelheid te rijden maximaliseert u de actieradius van uw auto.

Rijstijl en hoogteverschillen op de route

Uw rijstijl en de hoogteverschillen op de route zijn van grote invloed op de actieradius van uw plug-in hybrideauto. Door de Eco-modus (een van de vier beschikbare rijmodi) te kiezen, de tips voor zuinig rijden te volgen en gebruik te maken van regeneratief remmen kunt u tot wel 15% aan energie besparen.

Thermisch comfort en verwarming

Bij hoge of juist lage temperaturen moet het interieur worden gekoeld dan wel verwarmd. Hierdoor kan bijvoorbeeld 's winters het energieverbruik met wel 35% toenemen. Het is dan ook raadzaam het interieur van uw plug-in hybrideauto voor te verwarmen of voor te koelen terwijl de auto op een laadpunt is aangesloten.

Services op maat

Vind de dichtstbijzijnde DS STORE of DS SALON

Disclaimer

¹ De aangegeven waarden van het brandstofverbruik, de CO2-uitstoot en de actieradius zijn conform de WLTP-testprocedure. Op basis van deze procedure worden sinds 1 september 2018 alle nieuwe auto's gehomologeerd. Deze WLTP-procedure vervangt de voorheen toegepaste NEDC-procedure (New European Driving Cycle - nieuwe Europese rijcyclus). Doordat de testomstandigheden realistischer zijn, zijn de op basis van de WLTP-procedure gemeten waarden voor het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot in veel gevallen hoger dan bij de NEDC-procedure. De waarden van het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot kunnen in de praktijk afwijken, afhankelijk van de gebruiksomstandigheden en verschillende factoren zoals: de frequentie van opladen, de rijstijl, de rijsnelheid, de specifieke uitrusting, de opties, het type banden, de buitentemperatuur en de gewenste temperatuur in het interieur. Neem contact op met uw verkooppunt voor meer informatie. Meer informatie