FAQ COVID-19

Ik heb een afspraak gemaakt voor niet-dringende werkzaamheden aan mijn DS. Ondanks alle getroffen maatregelen bij de DS Store wil ik mijn afspraak wijzigen. Hoe kan ik dit doen?

• Neem rechtstreeks contact op met uw DS Store om een nieuwe afspraak te maken.

• Indien van toepassing kunt u uw afspraak direct online vanuit de bevestigingsmail die u heeft ontvangen wijzigen.

• U kunt er natuurlijk ook voor kiezen om gebruikt te maken van DS Valet. Met DS Valet beschikt u over een persoonlijke chauffeur die op de gewenste locatie uw auto ophaalt en terugbrengt als u een afspraak hebt gemaakt voor onderhoud.

 

 

Welke soorten werkzaamheden kunnen in de werkplaats worden uitgevoerd tijdens de komende periode?

Ons netwerk heeft alle maatregelen getroffen om u op een veilige manier te ontvangen. Dat betekent dat alle gebruikelijke werkzaamheden kunnen worden uitgevoerd; onderhoud, reparatie en APK. Hoewel het op dit moment niet het geval is, zou het zo kunnen zijn dat een DS Store door uitval van medewerkers prioriteit moet geven aan urgente reparaties.

 

 

Zijn de werkplaatsen open voor alle klanten?

Ja, of u nu een zakelijke klant of een particulier bent, wij zorgen ervoor dat u op een veilige manier uw auto aan ons kunt toevertrouwen.

 

 

Mijn auto maakt deel uit van een terugroepcampagne. Moet ik een afspraak maken?

Ja. Dit raden wij u ten zeerste aan, zeker in het geval dit een veiligheidsactie betreft. Uw veiligheid is onze prioriteit.

 

Is DS Assistance nog actief?

Ja, DS rijden staat synoniem voor zorgeloos rijden. Daarom stelt DS alles in het werk om ervoor te zorgen dat u altijd mobiel blijft. In Nederland en in het buitenland beschikbaar via de toets van de DS Connect Box van uw auto, telefonisch via 00800 24 24 07 07 of via de MyDS-app. Let op, de voorwaarden voor DS Assistance blijven ongewijzigd. Zo blijft DS Assistance geldig tot maximaal 12 maanden na het vorige onderhoud.

 

Wanneer ik te laat ben voor het door de fabrikant voorgeschreven onderhoud, zal ik dan ook mijn fabrieksgarantie verliezen?

Nee, indien u door de coronacrisis niet in de gelegenheid bent om de DS Store te bezoeken, zal er een tolerantie voorzien worden van 3 maanden OF 3000 kilometer (wat als eerste voorkomt). Let op, dit geldt niet voor APK. Hiervoor blijven de voorschriften vanuit het RDW leidend. Ook voor Pechhulp blijven de voorwaarden ongewijzigd. Zo blijft DS Assistance geldig tot maximaal 12 maanden na het vorige onderhoud.

 

Hoe zorg ik voor mijn auto als deze lang stilstaat?

Zelfs als uw auto lang heeft stilgestaan, heeft deze speciale aandacht nodig om u een soepele herstart te kunnen garanderen.

 

Wenst u een gezond interieur?

Geef de voorkeur aan zeepwater boven hydroalcoholische gel. Maar laat voor een oplossing die echt ontsmettend is, uw auto over aan DS Service. Wij gebruiken producten die aangepast zijn aan de materialen in uw auto en waarvan de schimmel- en bacteriedodende werking door onze technische en medische experts is goedgekeurd. Voor meer informatie kunt u ons Veiligheid & Hygiëne aanbod raadplegen.

 

Wenst u een goede werking van uw accu te behouden?

Voor voertuigen met een benzine-, diesel- of hybridemotor raden wij u aan om minstens iedere twee weken 30 of 2x 15 minuten te rijden. U kunt ook uw motor stationair laten draaien met minimaal stroomverbruik en enkel de dimlichten aan, minstens 2x 15 minuten per 2 weken. De uitlaatgassen van de diesel- en benzinemotoren bevatten koolmonoxideconcentraties. Laat daarom de motor op een goed geventileerde plaats draaien!

 

Maakt u zich zorgen over uw banden?

Als uw auto voor een langere periode stilstaat, kan dit leiden tot vervorming van uw banden. Door regelmatig met de auto te rijden kan dit worden voorkomen. We raden u ook aan om de druk van uw banden, inclusief reservewiel, regelmatig te controleren.

 

Is uw auto bedekt met stof?

Gebruik niet direct uw ruitenwissers om uw voorruit te ontdoen van stof, maar reinig het voorruit eerst met water. Onze werkplaatsen staan uiteraard tot uw beschikking om de staat van uw ruitenwissers te controleren.

 

Heeft u een elektrische auto?

Laat deze niet continu aangesloten. Houd het niveau van de accu tussen 25% en 50%. Om het niveau van de accu te controleren, raadpleegt u uw MyDS-app of het dashboard van uw auto.

 

Vraagt u zich nog steeds af waarom u uw auto in deze periode van stilstand regelmatig moet starten?

Naast de eerder genoemde punten kunt u door uw auto te starten ook het niveau van de olie, de koel- en de remvloeistof controleren en uw airco enkele minuten laten draaien om de ontwikkeling van bacteriën te voorkomen.

 

Moet u uw auto buiten parkeren tijdens stilstand?

Laat hem niet onder bomen staan waar deeltjes, takken en vogeluitwerpselen op uw auto kunnen vallen. De uitwerpselen zijn zeer corrosief en kunnen na verloop van tijd uw lakwerk onherstelbaar aantasten. Laat ze niet drogen en was uw auto regelmatig.

 

Na een periode van stilstand kunt u het beste contact opnemen met uw DS Store. Deze kan u adviseren en uw auto reinigen en beschermen.