DE DS E-TENSE FE 19 RIJDT!

De DS E-TENSE FE 19, de nieuwe generatie Formule E-eenzitter van DS, heeft zijn eerste demonstratieronden gereden op het testcircuit bij de thuisbasis van DS Performance, niet ver van Versailles.

Na zijn presentatie op 6 maart is er nu ook voor het eerst gereden met de DS E-TENSE FE 19. De mensen van DS Performance hebben de afgelopen maanden gewerkt aan innovatieve technologische oplossingen om de auto voor te bereiden op de aangekondigde revolutie in het Formule E-kampioenschap.

 

In het nieuwe Formule E-seizoen dat eind dit jaar van start gaat, wordt de lat voor de 100% elektrisch aangedreven eenzitters immers een stuk hoger gelegd. De DS E-TENSE FE 19 heeft een motorvermogen van 250 kW en een batterij van 54 kWh, wat voldoende moet zijn om een hele E-Prix uit te rijden. Het brake-by-wire remsysteem en de mogelijkheid om tot 250 kW aan energie terug te winnen zijn andere noviteiten voor het vijfde seizoen van het kampioenschap.

 

Xavier Mestelan-Pinon, directeur van DS Performance: "Met een paar dagen te gaan voor de eerste officiële tests voor het vijfde Formule E-seizoen was het fantastisch om te zien hoe de DS E-TENSE FE 19 op onze thuisbasis in Satory reed. Alle componenten van de eenzitter zijn eerder al getest op de testbank, maar dit is de eerste keer dat de complete auto zijn ronden rijdt. Het moment dat de auto voor het eerst wegreed was geweldig voor het hele technische team. Dat zijn dingen die je niet snel vergeet."

 

De lancering van de DS E-TENSE FE 19 zal samenvallen met de introductie van een nieuw gamma DS-modellen met elektrische aandrijvingstechnologie. De DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 wordt het eerste model dat leverbaar wordt met een E-TENSE-systeem, met een benzinemotor en twee elektromotoren die een gecombineerd vermogen van tot wel 300 pk leveren.