VOOR DS PERFORMANCE IS DE DAG NA DE ZEGE IN CHINA HET FORMULE E-SEIZOEN 2019/2020 AL BEGONNEN

Versailles, 2 april 2019

Sinds het FIA Formule E-kampioenschap is opengesteld voor fabrieksteams, zijn elk seizoen en op drie verschillende continenten overwinningen behaald met de door DS Performance ontwikkelde E-TENSE-technologie. Bij de komst van de raceauto's van de tweede generatie in 2018, waarbij de kaarten opnieuw geschud zijn, heeft de enige Franse constructeur in dit 100% elektrische racekampioenschap zijn positie in de voorste gelederen kunnen versterken.


In dit zeer spannende kampioenschap, waarin gedurende de eerste helft van het seizoen zes verschillende teams en rijders met de zege aan de haal gingen, staat DS Techeetah slechts twee punten achter op de leider in het constructeursklassement, terwijl titelhouder Jean-Éric Vergne derde staat in het rijdersklassement.

DS PERFORMANCE: Formule E-seizoen begonnen

Voor dit kampioenschap is het van groot belang om voortdurend te investeren in de ontwikkeling van technologische innovaties. De nieuwe aandrijflijn E-TENSE, die een vermogen van 250 kW kan leveren en regenereren, is volledig nieuw ontwikkeld in de in Versailles gevestigde fabriek van DS Performance. De eerste tests en de eerste races van het seizoen hebben veel bruikbare informatie opgeleverd. DS Performance brengt voortdurend wijzigingen in de technologie aan om elke E-Prix beter te presteren, terwijl ondertussen al aan de volgende technische verbeteringen wordt gewerkt.

DS E-TENSE FE19

Thomas Chevaucher, Technisch Directeur van DS Performance: "Voor het volgende seizoen geldt hetzelfde reglement. We kunnen in 2019/2020 dus prima blijven racen met onze DS E-TENSE FE19, maar met de snelheid waarmee de technologie zich ontwikkelt en de competitiviteit in het kampioenschap moeten we progressie blijven boeken om te kunnen blijven zegevieren! We zijn nu al een aantal weken in onze ontwerpstudio en in de simulator aan het werk met wijzigingen. Een selectie daarvan is al getest op de testbank en vanaf juni willen we gaan testrijden met de definitieve technische specificatie voor het seizoen 2019/2020. We hebben vooral gewerkt aan de materialen en het verbeteren van het ontwerp van de onderdelen van de elektromotor, de inverter en de transmissie."

Jean-Éric Vergne en André Lotterer gaan op 2 en 4 april deze nieuwe onderdelen testen op het circuit van Calafat. Vanwege een aantal wijzigingen die verschillende Formule E-constructeurs (waaronder DS) vorig jaar hebben doorgevoerd, is het circuit van Calafat nu een van de meest representatieve circuits. Dit circuit past met zijn nieuwe chicane en hairpin met de voor de Formule E specifieke curbstones perfect in het testprogramma.

DS E-TENSE FE19 op het Formule E circuit