De Pyramide van het Louvre vormt voor DS Automobiles een onuitputtelijke bron van inspiratie

29 maart 2019

Durf en creativiteit, avant-gardisme en perfectie, traditie en futurisme: allemaal termen die van toepassing zijn op de Pyramide van het Louvre die vandaag zijn dertigste verjaardag viert.


Wie kan zich Parijs of het Louvre nu nog zonder de Pyramide voorstellen? De aankondiging van de bouw zorgde begin jaren 80 voor een golf van protest, maar 30 jaar later wordt hij alom gewaardeerd. De Pyramide is wereldwijd een symbool van tijdloosheid geworden.

DS Automobiles: Louvre

Ter ere van de dertigste verjaardag van de Pyramide sponsort DS Automobiles van maart 2019 tot en met februari 2020 dertig bijzondere evenementen, waaronder een interactief optreden van de artiest JR, een fototentoonstelling in de open lucht, een groot concert van het Orchestre de Paris op 21 juni en een hiphop dance event onder leiding van choreograaf Kader Attou met het Orchestre des Champs-Elysées. De festiviteiten worden afgesloten met de exposities "Leonard de Vinci" en "Hommage à Pierre Soulages".


De sponsoring is een logische stap voor het merk DS, dat het Louvre al sinds de oprichting van het merk ondersteunt bij exposities en projecten, zoals de verbouwing van de entree en ontvangstruimtes tussen 2014 en 2016. DS Automobiles deelt met het Louvre dezelfde filosofie: de toekomst vormgeven door traditie en moderniteit te combineren.

DS & Pyramide Louvre

In deze gezamenlijke visie staan perfectie, vakmanschap en innovatie centraal om zo Frankrijk overal ter wereld te vertegenwoordigen. Het Louvre is een van de meest bekende bezienswaardigheden van Parijs, de stad waar in 1955 de DS het levenslicht zag en 60 jaar later het merk DS Automobiles is opgericht.

 

"De Pyramide is meer dan een kunstwerk. Hij vormt een onuitputtelijke bron van inspiratie voor het merk DS, dat de ambitie heeft met zijn auto's wereldwijd Frans vakmanschap en Franse luxe te weerspiegelen. Zijn vormen, dynamiek, finesse en technologie zijn kenmerken die voor de stilisten van het merk steeds de inspiratie vormen voor hun creaties die de wereld een nieuwe visie tonen: de perfecte combinatie van raffinement en technologie."

 

Thierry Metroz, directeur Design van DS