-
Prijs v.a. 31.390 €Consumentenadviesprijs is inclusief bpm, 21% btw en kosten rijklaar maken. Deze prijs is niet van toepassing op DS 3 CROSSBACK E-TENSE en La Première editie.
*Private Lease prijzen zijn op basis van een contract van 36 maanden en 10.000 kilometer per jaar per jaar geldig t/m 31 januari 2021. Eigen risico van € 450 per niet verhaalbare schade. Prijzen zijn inclusief btw. Getoonde modellen wijken mogelijk af van uw gekozen opties.
-
Prijs v.a. 45.890 €Consumentenadviesprijs is inclusief bpm, 21% btw en kosten rijklaar maken. Deze prijs is niet van toepassing op DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4.
*Private Lease prijzen zijn op basis van een contract van 60 maanden en 10.000 kilometer per jaar geldig t/m 31 januari 2021. Eigen risico van € 450 per niet verhaalbare schade. Prijzen zijn inclusief btw. Getoonde modellen wijken mogelijk af van uw gekozen opties.
-
Prijs v.a. 57.890 €
*Private Lease prijzen zijn op basis van een contract van 60 maanden en 10.000 kilometer per jaar geldig t/m 31 januari 2021. Eigen risico van € 450 per niet verhaalbare schade. Prijzen zijn inclusief btw. Getoonde modellen wijken mogelijk af van uw gekozen opties.
-
Update Covid-19: Onze werkplaatsen zijn open op afspraak, helaas is een bezoek aan onze showrooms tot en met 19 januari 2021 niet mogelijk. Lees meer over onze beschikbare diensten en de maatregelen die wij hebben genomen.
PureTech-benzinemotoren
Compactere, lichtere en sterkere benzinemotoren
Om te voldoen aan de steeds strengere emissienormen hebben wij bij de ontwikkeling van onze PureTech-benzinemotoren de strategie van "downsizing" toegepast.

Schonere motoren
Door het formaat en gewicht van onze motoren te beperken en innovatieve materialen met een lage wrijvingsweerstand toe te passen zijn onze ingenieurs erin geslaagd het brandstofverbruik en daarmee de CO2-uitstoot drastisch te beperken.

Efficiency en vernuft
Om hun efficiency te optimaliseren hebben we al onze PureTech-benzinemotoren ook uitgerust met een GPF-roetfilter (Gasoline Particulate Filter) van de nieuwste generatie dat de uitstoot van deeltjes van benzinemotoren met directe injectie doeltreffend beperkt.
De GPF-technologie wordt automatisch geactiveerd bij het starten van de motor en beperkt de uitstoot van het aantal deeltjes met meer dan 75%.
Twee versies van de PureTech-benzinemotoren zijn leverbaar op onze modellen: een driecilinder- en een viercilinderversie, beide voorzien van een turbocompressor. Al onze PureTech-benzinemotoren voldoen voor wat betreft de uitstoot van schadelijke stoffen reeds nu aan de toekomstige Euro 6d-norm die in 2020 van kracht wordt.

De driecilinderbenzinemotoren PureTech 110 en PureTech 130 zijn vergeleken met een even krachtige viercilindermotor compacter en lichter, wat resulteert in een lager brandstofverbruik (-1,5 l/100 km) en een tot wel 25% lagere CO2-uitstoot. Het geluidsniveau en het rijplezier blijven bovendien op een zeer hoog niveau. Deze motoren zijn leverbaar op DS 3 en DS 3 Cabrio.
Onze viercilinderbenzinemotoren PureTech 180 en PureTech 225 combineren kracht en efficiency, mede dankzij een "high performance" turbocompressor van de nieuwste generatie. DS 7 CROSSBACK is het eerste model van ons merk dat leverbaar is met deze motoren.



Motoren van het Jaar 2018
Onze PureTech benzinemotoren worden erkend in de auto-industrie vanwege hun efficiëntie en “high performance”. In juni 2018 reikte de jury van de 20e editie van de International Engine of the Year Awards (samengesteld uit 70 internationale automotive journalisten) voor het 4e jaar op een rij de prijs ‘Engine of the year’ uit aan onze PureTech 110 en 130 benzinemotoren.
Stop & Start
Met de Stop & Start-technologie, die op alle PureTech-benzinemotoren en BlueHDi-dieselmotoren van het merk wordt geleverd, kunt u uw brandstofverbruik en CO2-uitstoot significant beperken.