DE PLUG-IN HYBRIDE VOLGENS DS
De combinatie van benzine en elektrisch rijden in onze E-TENSE hybride motoren staat garant voor de perfecte balans tussen kracht en flexibiliteit. De elektromotor zorgt voor weinig tot geen uitstoot(i) Nul uitstoot bij de uitlaat (in de gebruiksfase) en biedt een stille en dynamische start.
Dankzij de nieuwste generatie benzinemotoren en een zelfopladende elektromotor tijdens bepaalde rijfasen, bieden de DS 3 en DS 4 HYBRID meer vrijheid, zonder de noodzaak van een laadpunt. Daarnaast zijn de CO2-uitstoot en het brandstofverbruik lager met, afhankelijk van het model, besparingen van 15 tot 20% en in het stadsverkeer tot zelfs 40%.(i) Gemiddeld, vergeleken met een brandstofmotor. De brandstofbesparing varieert afhankelijk van de rijstijl, de weersomstandigheden en het gekozen DS 3- of DS 4-model.
De DS 4 HYBRID profiteert van:
- een PureTech-benzinemotor
- een elektromotor
- een 48V Li-ion-batterijpakket
- een startmotor met tandriem en transmissie met dubbele koppeling.
Bij lage snelheid en op korte afstanden schakelen de DS 3 en DS 4 HYBRID over op 100% elektrisch rijden zonder CO2-uitstoot waarmee u meer dan 50% van de stadskilometers volledig elektrisch kunt afleggen(i) De elektrische actieradius varieert afhankelijk van het laadniveau, rijstijl en de weersomstandigheden .
De mogelijkheid om alleen op elektrische energie te rijden, betekent dat de auto in stilte rijdt voor ongeëvenaard comfort. De stilte wordt in de stad gecompenseerd door een zacht geluid (AVAS) dat klinkt wanneer de auto met een snelheid tot 30 km/u voorbijrijdt om voetgangers en andere weggebruikers te waarschuwen.
Onderweg zorgt de combinatie van benzine- en elektromotor voor meer efficiëntie en flexibiliteit. De elektromotor levert extra koppel bij lage toerentallen en, bij een snelle acceleratie, extra vermogen voor betere prestaties en een lager brandstofverbruik.
Het HYBRID-systeem is ontworpen voor stressvrije rijervaringen. De accu wordt dankzij de benzinemotor automatisch opgeladen terwijl u rijdt, zonder kabels om aan te sluiten en zonder wachttijd. Omdat de vertragingsfases automatisch worden beheerd om energie terug te winnen, wordt het gebruik van het mechanische remsysteem ook sterk verminderd, waardoor ook de uitstoot van fijnstof aanzienlijk afneemt.
Om de bestuurder optimaal te ondersteunen tijdens de kennismaking met het hybride systeem, krijgt iedere klant een korte training voor de DS 3 HYBRID en DS 4 HYBRID die specifiek gericht is op het verbruik. Hiermee stellen we iedere bestuurder in staat om het rijcomfort en de efficiëntie te maximaliseren.
Geruisloosheid en rijcomfort
Exclusieve diensten voor plug-in hybrid modellen
Dankzij de Geofencing-functionaliteit schakelt uw plug-in hybrid automatisch over naar de elektrische modus als u een milieuzone inrijdt en behoudt u ongehinderd toegang tot de binnenstad.
CO2-uitstoot
KRACHT EN SOUPLESSE
Rijmodi
Onze plug-in hybrideauto's bieden u de keuze uit vier rijmodi:
In de standaard ingeschakelde Hybrid-modus wordt uw auto afhankelijk van de omstandigheden elektrisch of door de benzinemotor aangedreven. In deze modus wordt zowel in stadsverkeer als op de snelweg optimaal gebruikgemaakt van de elektrische aandrijving.
De Zero Emission-modus is ideaal voor het rijden in de stad. In deze modus kunt u meer dan 65 km (WLTP¹-cyclus, afhankelijk van het model) rijden zonder ook maar een druppel benzine te verbruiken. Door de totale stilte aan boord in combinatie met een fenomenale respons op het gaspedaal ervaart u nieuwe sensaties.
Activeer de Sport-modus om al het potentieel van uw DS E-TENSE te benutten. De verbrandingsmotor levert zijn volle vermogen, geassisteerd door de elektromotor(en). De indrukwekkende acceleraties en tussensprints staan garant voor ongekend rijplezier.
De 4x4- of 4WD-modus (bij de E-TENSE 4x4) zorgt voor extra tractie bij bijvoorbeeld slechte weersomstandigheden of op moeilijk begaanbaar terrein. Het vermogen van de verbrandingsmotor en de elektromotoren wordt gelijkmatig over de vier wielen van de auto verdeeld, zodat de grip altijd optimaal is op een nat wegdek, in modder of sneeuw, op bochtige wegen enzovoort.
Regeneratief remmen
Met de kennis die we hebben opgedaan door onze met twee dubbele wereldtitels bekroonde deelname aan de Formule E, hebben we verschillende innovaties ontwikkeld. Eén daarvan is het regeneratieve remsysteem. Tijdens het vaart minderen zorgt dit systeem voor een remmende werking (zoals het afremmen op de motor bij een auto met verbrandingsmotor), waarbij de bewegingsenergie wordt omgezet in elektriciteit waarmee het accupakket van uw auto wordt opgeladen.
Deze functie kan met één druk op de knop van de selectiehendel worden ingeschakeld.
eSave-functie
Met de eSave-functie kunt u in het accupakket opgeslagen elektrische energie achter de hand houden om op een later moment tijdens de rit tot wel 30 km volledig elektrisch te kunnen rijden. Ideaal wanneer u van plan bent naar een stad met een milieuzone te rijden.
Op de kaart op het grote touchscreen worden in real time de actieradius van de auto in de volledig elektrische modus en de laadpunten in de omgeving aangegeven.
Bereken de actieradius
OPLADEN
Altijd het juiste moment om op te laden
Er zijn verschillende mogelijkheden om het accupakket van uw geëlektrificeerde auto op te laden. De voor het opladen benodigde tijd is afhankelijk van de oplaadmethode die u kiest.
U kunt de auto bijvoorbeeld 's nachts thuis en overdag bij uw werk opladen. Bij langere ritten kunt u voor het opladen gebruikmaken van een snellaadstation en gelijk even de benen strekken. U kunt dan in 30 minuten 80% van de maximale actieradius "tanken".
Een laadoplossing die aansluit op uw behoeften
MyDS App
Informatie over de actieradius
Laden op afstand
Op afstand aan te sturen voorverwarming/-koeling
FISCALE VOORDELEN
Korting op BPM en motorrijtuigenbelasting
Met een plug-in hybrideauto betaalt u minder BPM door de lagere CO2-uitstoot ten opzichte van een vergelijkbare benzine- of dieselmotor.
Tevens ontvangt u tot en met 2024 voor een plug-in hybrideauto, met een CO2-uitstoot tot 50 gram, 50% korting op de motorrijtuigenbelasting.