DOORGAAN

PARTNERSHIPS & AMBASSADEURS

Maak kennis met onze ambassadeurs

Sinds de oprichting is DS Automobiles talloze samenwerkingen aangegaan en verder gegroeid dankzij haar avant-garde instelling. Alle ambassadeurs met wie DS Automobiles samenwerkt, delen dezelfde visie op kwaliteit en demonstreren Frans vakmanschap in al zijn facetten.

Formula E-coureur Jean-Éric Vergne
Als enige tweevoudig Formula E-kampioen demonstreert Jean-Éric Vergne, coureur van het DS PENSKE-team, wereldwijd de technologische expertise van DS. Ook speelt hij een belangrijke rol in de ontwikkeling van onze elektrische modellen die inmiddels centraal staan in onze merkstrategie. Om de waarde van deze samenwerking te benadrukken, schonk DS Automobiles Jean-Éric Vergne een unieke en gepersonaliseerde DS 7 E-TENSE 4x4 360. Het opvallende en unieke ontwerp kwam tot stand door een samenwerking tussen de teams van DS PERFORMANCE en de DS DESIGN STUDIO PARIS. Dit speciale model van de DS 7 E-TENSE 4x4 360 valt op dankzij een exclusieve kleurstelling, met een two-tone afwerking met speciale materialen.
Formula E-coureur Jean-Éric Vergne
Als enige tweevoudig Formula E-kampioen demonstreert Jean-Éric Vergne, coureur van het DS PENSKE-team, wereldwijd de technologische expertise van DS. Ook speelt hij een belangrijke rol in de ontwikkeling van onze elektrische modellen die inmiddels centraal staan in onze merkstrategie. Om de waarde van deze samenwerking te benadrukken, schonk DS Automobiles Jean-Éric Vergne een unieke en gepersonaliseerde DS 7 E-TENSE 4x4 360. Het opvallende en unieke ontwerp kwam tot stand door een samenwerking tussen de teams van DS PERFORMANCE en de DS DESIGN STUDIO PARIS. Dit speciale model van de DS 7 E-TENSE 4x4 360 valt op dankzij een exclusieve kleurstelling, met een two-tone afwerking met speciale materialen.

Maak kennis met onze partnerships

De partners van DS Automobiles dragen dagelijks hoge kwaliteit en vakmanschap hoog in het vaandel. Hierdoor bent u gegarandeerd van een unieke ervaring in onze DS Stores en aan boord van onze auto's.

PARIS FASHION WEEK® & DS Automobiles

DE TRENDS VOORBIJ

DS Automobiles is één van de officiële partners van Paris Fashion Week®. Samen delen we de filosofie van poëtische lijnen, verrassend vakmanschap en vieren we de mode en avant-garde.
DS Automobiles Paris Fashion Week
Met dit partnership brengt DS Automobiles een hommage aan de band die het merk heeft met de creatieve modewereld. Met de gedrevenheid om te breken met tradities, te verrassen, te experimenteren en te innoveren, draagt deze samenwerking ook bij aan het door de Fédération de la Haute Couture et de la Mode ingezette proces om de Paris Fashion Week® duurzamer te maken.

Officiële auto van het evenement

DS Automobiles ondersteunt Paris Fashion Week® actief, door tijdens het evenement een vloot auto's beschikbaar te stellen. Hiermee worden bezoekers op elegante, gedurfde en inspirerende wijze door de stad verplaatst. In januari 2020 koos de Fédération de la Haute Couture voor een volledig geëlektrificeerd wagenpark met lage CO2-uitstoot bestaande uit 28 DS 7 en DS 9 E-TENSE plug-in hybride-modellen.
Een serie unieke podcasts
Modedocumentairemaker Loïc Prigent en Julien Da Costa volgen samen de shows van Paris Fashion Week en vertellen in een exclusieve podcast over de hectiek die daarbij komt kijken.  Deze verhalen worden ook verteld aan boord van auto's van DS Automobiles.

Terugblikken 

DS Automobiles door het oog van de camera

Ontdek of herbeleef memorabele momenten uit de langdurige samenwerking van DS Automobiles & Paris Fasion Week®

Een fotoshoot rondom de DS 4

Februari 2022

 

Ter gelegenheid van de Paris Fashion Week®, die in het teken staat van de prêt-à-porter-damesmode voor het herfst-/winterseizoen van 2022-2023, heeft DS Automobiles een redactionele fotoshoot georganiseerd, geïnspireerd op de stijl van de beroemdste modefotografen en in samenwerking met het model Zoé Hotuqui in creaties van Coperni.

 

Balmain inspireert DS Automobiles

September 2021

 

De Paris Fashion Week® 2021 en het Balmain Festival hebben DS Automobiles de kans gegeven om het merk DS en het modemerk Balmain bijeen te brengen in een fotoshoot die in het teken staat van verfijning, de "spirit of avant-garde" en Frans vakmanschap.

 

DS Automobiles verlicht de modeshow van Coperni

Maart 2021

 

Tijdens de Paris Fashion Week® Femme 2021 heeft Coperni het decor van zijn modeshow opgezet in de AccorHotels Arena in Parijs. Aan deze modeshow, bijgewoond door 70 genodigden van het evenement, heeft DS Automobiles een spectaculaire bijdrage geleverd door de catwalk aan beide zijden te verlichten met 36 geëlektrificeerde auto's (DS 7 CROSSBACK E-TENSE en DS 3 CROSSBACK E-TENSE).

 

DS Conscious Collection, op het kruispunt van ambachtelijk vakmanschap en innovatie 

Bij de editie Damesmode herfst/winter 2021-2022 van de Paris Fashion Week® heeft DS Automobiles de DS Conscious Collection gepresenteerd. Deze unieke capsulecollectie van vier unisex kledingstukken is ontworpen in samenwerking met het opkomende label EGONlab en de Londense onderzoeks- en innovatiestudio Post Carbon Lab. Deze kledingstukken absorberen CO2. Dit project past perfect in de door het merk aangehangen Future Craft-filosofie die beoogt innovatieve materialen en technologieën te creëren en deze op een geraffineerde wijze te verwerken.

Un autre regard

DS Automobiles brengt een hommage aan de ontwerpers van morgen.

DS Automobiles laat zich al sinds de oprichting van het merk inspireren door de mode voor de creatie van de visuele merkidentiteit. Met de twee redactionele fotoshoots "Un Autre Regard" (een andere blik) brengt het merk DS een hommage aan acht ontwerpers.

Thebe Magugu

Thebe Magugu heeft een design-, mode- en fotografie-opleiding gevolgd aan de prestigieuze modeacademie LISOF in Johannesburg. Na al voor meerdere modehuizen en ontwerpers te hebben gewerkt heeft hij in 2015 zijn eigen merk opgericht. Hij ontwerpt moderne kleding met een Afrikaans tintje en maakt daarbij gebruik van lokale technieken, van de manier waarop de stof is geweven tot aan de productie. 

Boyarovskaya

Boyarovskaya is een in Parijs gevestigd merk voor dameskleding dat in 2016 is opgericht door Maria Boyarovskaya en Artem Kononenko. De kleding van dit revolutionaire merk is minimalistisch en vaak biologisch afbreekbaar. De creaties kenmerken zich door een efficiënte snit en een moderne elegantie. 

Mossi

De ontwerper Mossi Traoré heeft gelijktijdig de supervisie over twee verschillende projecten. Ten eerste een modevakschool waar studenten leren hun eigen vakmanschap te ontwikkelen en deze in de praktijk te brengen en ten tweede een kledingmerk dat zich kenmerkt door pure lijnen en een tijdloze stijl. Deze twee projecten komen samen in zijn collecties die ontworpen en vervaardigd worden in zijn ateliers vlak bij Parijs. 

Ontmoetingen en creaties

DS Automobiles presenteert "Un Autre Regard" (een andere blik), een redactionele fotoshoot waarin creaties in verschillende thema's bijeen worden gebracht en de "spirit of avant-garde" centraal staat. De door de Fédération de la Haute Couture et de la Mode als veelbelovend aangeduide merken Blue Marble, Boramy Viguier, EGONlab, Germanier en Mansour Martin hebben in deze fotoshoot een aantal voor deze merken iconische creaties laten zien. De fotograaf Paul Franco heeft zijn visie op de Paris Fashion Week 2020 onthuld in het Château de Bizy. Dit kasteel bevindt zich dicht bij de Seine, dezelfde rivier waaraan in Parijs het Palais de Tokyo is gelegen waar talenten normaliter met nieuwe trends pronken. In het hof en de tuinen van het kasteel zijn vijf composities gemaakt waarin de DS 3 CROSSBACK E-TENSE, DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 300 en DS 9 E-TENSE centraal staan.

 

Het Louvre Museum & DS Automobiles

ERFGOED

Het partnership tussen DS Automobiles en het Louvre bestaat sinds 2015 en is gebaseerd op twee pijlers: tradities en toekomst. Dankzij onze gepassioneerde en langdure commitment is DS Automobiles benoemd tot Major Patron van het Louvre Museum. Eind 2023 is de naam DS Automobiles vereeuwigd op de muren van de Hall Napoléon, recht onder de kenmerkende piramide.

Het Louvre Museum & DS Automobiles

ERFGOED

Het partnership tussen DS Automobiles en het Louvre bestaat sinds 2015 en is gebaseerd op twee pijlers: tradities en toekomst. Dankzij onze gepassioneerde en langdure commitment is DS Automobiles benoemd tot Major Patron van het Louvre Museum. Eind 2023 is de naam DS Automobiles vereeuwigd op de muren van de Hall Napoléon, recht onder de kenmerkende piramide.

Kunst in beweging

De samenwerking tussen het Louvre museum en DS Automobiles is gebaseerd op gemeenschappelijke waarden: het vieren van de geschiedenis, grenzen verleggen en Frankrijk wereldwijd promoten.

Met deze waarden in gedachten, lanceerde DS de DS 3 en DS 7 CROSSBACK LOUVRE. Unieke, prestigieuze en gelimiteerde edities met opvallende elementen, geïnspireerd door het wereldberoemde museum.

Deze exclusieve modellen, met sterke kunstinvloeden, zijn voortgekomen uit de expertise van onze ambachtslieden. In het interieur worden de geheimen en geschiedenis van 182 belangrijke werken uit het Louvre onthuld via podcasts in het infotainmentsysteem. Voordat u een bezoek brengt aan het museum, zijn deze te podcsats bekijken via 'Friends of the Louvre'.

Een unieke verwevenheid van kunst met reizen

De unieke en prestigieuze Limited Edition DS 7 CROSSBACK Louvre is verfraaid met unieke en onderscheidende designelementen en details die door het museum zijn geïnspireerd. Laat u verleiden door de elegantie van deze exclusieve uitvoering die is geïnspireerd op de kunst en is voortgekomen uit het vakmanschap van onze ambachtslieden. Aan de hand van een podcast op het touchscreen van uw DS kunt u alvast kennismaken met de geschiedenis en geheimen van 182 meesterwerken uit de collectie, voordat u ze in het museum komt bekijken met uw Amis du Louvre-kaart.

B.R.M Chronographes & DS Automobiles

TIJDWAARNEMING

Onze mensen werken samen met de Franse horlogemaker B.R.M Chronographes om onze interieurs te verfraaien met exclusieve klokjes waarin verfijning, gedurfd design en hoogwaardig vakmanschap samengaan. 

 

Het in 2003 door Bernard Richards, liefhebber van precisie-uurwerken, opgerichte merk B.R.M Chronographes vervaardigt uitsluitend unieke en innovatieve horloges die volledig handgemaakt zijn en naar wens van de klant kunnen worden uitgevoerd. De exclusieve klokjes die dit Franse horlogemerk voor DS Automobiles ontwerpt, vormen een bijzonder stijlvol element in het karaktervolle design van elke DS.

B.R.M R180, een stijlvol toonbeeld van hoogwaardig vakmanschap

Het exclusief voor het dashboard van de DS 7 CROSSBACK en de DS 9 ontworpen B.R.M R180-klokje komt bij het starten van uw auto op sierlijke wijze uit zijn cassette tevoorschijn. Dit geraffineerd uitziende en technologisch hoogwaardige klokje past de weergegeven tijd automatisch aan de tijdzone en aan zomer- en wintertijd aan. Ervaar zelf de elegantie van dit unieke uurwerk.

Focal Electra® & DS Automobiles

SENSATIES
Net als DS Automobiles wijdt Focal haar unieke expertise aan prestaties en puur genot, door de grenzen te verleggen als het aankomt op de luisterervaring aan boord van onze auto's.

Een nieuw niveau van geluidscomfort

Het exclusieve Focal Electra®-systeem voor DS, biedt een meeslepende luisterervaring dankzij 12 tot 14 luidsprekers en 690 Watt vermogen. De speakers zijn zorgvuldig in het interieur geplaatst, terwijl het akoestische glas en de gelaste carrosserie ervoor zorgen dat trillingen worden geëlimineerd. Hierdoor geniet u iedere rit opnieuw van een zuiver geluid en optimaal luistercomfort.

Geluid, emoties en gevoel komen samen

Al sinds 1979 zorgt Focal voor revoluties in de audiowereld, dankzij een oneindige passie voor muziek, innovatie en design. In Saint-Etienne ontwikkelen de ontwerpteams van het merk audiosystemen op maat voor audiofielen en muziekliefhebbers die garant staan voor het beste geluid. Gemotiveerd door de continue zoektocht naar excellentie, biedt het merk premium producten voor prestaties en plezier. Onze merken werken samen aan de inrichting van de audioarchitectuur van onze DS-modellen, zodat u iedere reis opnieuw geniet van een onopvallende, elegante muziekinstallatie voor uitzonderlijk luisterplezier.

DS & TOTALENERGIES

Een samenwerking met vele facetten

Onze samenwerking met TotalEnergies, die is voortgekomen uit de gezamenlijke ontwikkeling van doeltreffende smeermiddelen, behelst naast de technologie ook de autosport en het industriële proces.

Een samenwerking die in het teken staat van innovatie

Sinds de oprichting van DS Automobiles in 2014 werken onze ingenieurs samen met die van TotalEnergies om efficiënte smeermiddelen voor al onze auto's te ontwikkelen. De speciaal voor de motor van uw DS ontwikkelde smeermiddelen staan garant voor een soepel rijgedrag en een zo laag mogelijk brandstofverbruik. Profiteer van de combinatie van de knowhow van DS Automobiles en TotalEnergies om ultiem rijplezier te beleven.

Ten dienste van techniek en prestaties

De samenwerking tussen TotalEnergies en onze race-afdeling DS Performance, onder andere in Formula E, heeft geleid tot belangrijke innovaties, zoals het verminderen van de interne wrijving in motoren. Alle producten van TotalEnergies worden getest onder extreme omstandigheden. Hierdoor presteren onze raceauto's beter en strijden ze mee om de overwinning.

DS & NESPRESSO

SMAAKSENSATIE
Nespresso deelt onze waarden als het aankomt op verfijning en innovatie. Zodra u een DS Store binnenstapt, begroeten wij u met Nespresso-koffie.

Een wereld van smaken

DS Automobiles en Nespresso hebben niet alleen een langlopende relatie, maar delen ook dezelfde waarden: de wil om zich te onderscheiden, verfijning en innovatie. Als pionier en benchmark op het gebied van premium koffiecapsules zet Nespresso zich dagelijks in om op lange termijn koffie van hoge kwaliteit te leveren, terwijl het milieu wordt gespaard en de levensomstandigheden van koffieboeren wordt verbeterd.

DS & MOËT & CHANDON

ORIGINALITEIT
De LVMH-groep, een symbool van vakmanschap en authenticiteit, vertegenwoordigt verschillende bekende merken in wijn en gedistilleerde dranken. Een van die merken is Moët & Chandon, een wereldberoemd champagnehuis met een prestigieuze geschiedenis en product. Omdat Moët & Chandon en DS Automobiles beiden worden gedreven door een drang naar perfectie, was een samenwerking vanzelfsprekend.

EEN CHAMPAGNE DIE ZIJN AFKOMST KOESTERT

Geleid door haar pioniersgeest heeft Moët & Chandon altijd champagnes gecreëerd met een eigen identiteit. Bovendien wordt de expertise van het champagnehuis van generatie op generatie doorgegeven. DS Automobiles en Moët & Chandon hebben hun krachten gebundeld in een cuvée, speciaal ontwikkeld in het iconische Moët Impérial House.

Koopt u een nieuwe auto in een van onze DS Stores, dan ontvangt u een fles Moët & Chandon als cadeau. Het perfecte geschenk om uw nieuwe reis met DS Automobiles te vieren.  *Geniet, maar drink met mate.

DS & LA MALLE BERNARD

EEN UNIEKE CULINARE ERVARING
DS richt zich op een esthetische en culturele benadering van reizen, dé reden om een samenwerking aan te gaan met La Malle Bernard. La Malle Bernard is Franse fabrikant op het gebied van koffers en kisten en benoemd tot Entreprise du Patrimoine Vivant. DS DESIGN STUDIO PARIS ontwierp verschillende exclusieve koffers die de Franse reiskunst vertegenwoordigen. Deze stukken worden met de hand vervaardigd door de ambachtslieden van La Malle Bernard. De ontwerpen vertegenwoordigen stuk-voor-stuk de expertise van La Malle Bernard op het gebied van luxe lederwaren en zijn strikt gelimiteerd tot maximaal 10 te personaliseren stukken, verkrijgbaar via de DS Automobiles Lifestyle Boutique.

DS & LA MALLE BERNARD

EEN UNIEKE CULINAIRE ERVARING
DS richt zich op een esthetische en culturele benadering van reizen, dé reden om een samenwerking aan te gaan met La Malle Bernard. La Malle Bernard is Franse fabrikant op het gebied van koffers en kisten en benoemd tot Entreprise du Patrimoine Vivant. DS DESIGN STUDIO PARIS ontwierp verschillende exclusieve koffers die de Franse reiskunst vertegenwoordigen. Deze stukken worden met de hand vervaardigd door de ambachtslieden van La Malle Bernard. De ontwerpen vertegenwoordigen stuk-voor-stuk de expertise van La Malle Bernard op het gebied van luxe lederwaren en zijn strikt gelimiteerd tot maximaal 10 te personaliseren stukken, verkrijgbaar via de DS Automobiles Lifestyle Boutique.

Design opgedragen aan de Franse reiskunst

Na de Culinary Trunk, introduceerde DS Automobiles een vernieuwde versie van de Picnic Trunk, een object dat door La Malle Bernard nog steeds met de hand wordt vervaardigd.

De DS Automobiles Picnic Trunk is gemaakt van premium materialen en is afgewerkt met nappaleder in Pearl Grey, een kleur identiek aan de hoogwaardige bekleding van de ESPRIT DE VOYAGE-collectie. De panelen van de koffer worden gemaakt van populierenhout, afkomstig van houten vaten. In reliëf is de handtekening van ESPRIT DE VOYAGE aangebracht, geïnspireerd door de gelimiteerde collectie van DS 4-, DS 7-, en DS 9-modellen.

Andere details van ons vakmanschap zijn de Clous de Paris-handvatten, vernikkelde sieradensluitingen en handgenaaide handgrepen uit leder. Elk stuk wordt met de hand vervaardigd door de ambachtslieden van La Malle Bernard en vergt tientallen uren arbeid.

DS & LA TOUR D'ARGENT

HET SYMBOOL VAN CULINAIRE KUNST
DS Automobiles heeft een innige connectie met de gastronomie en bundelde daarom haar krachten met Tour d'Argent. Het doel? Het meest iconische restaurant van Parijs heropenen. Tour d'Argent is een symbool van universeel erkend Frans vakmanschap en verwelkomt al eeuwenlang de grootste beroemdheden ter wereld.

Een expressie van de kunst van het leven

Tour d'Argent, dat in 1933 voor het eerst werd onderscheiden met 3 Michelin-sterren, is onder leiding van architect Franklin Azzi na een jaar van voorbereidingen heropend. Chefkok Yannick Franques tilt de klassieke recepten uit het erfgoed van Tour d'Argent  naar een hoger niveau en introduceerde verschillende nieuwe gerechten op de kaart. Op de vijfde verdieping van het gebouw is een nieuw appartement ingericht, vormgegeven door iconische Franse merken. Het appartement is geïnspireerd door reizen en verfijning en biedt gasten een luxueuze Parijse lifestyle-ervaring. Deze ervaring begint met een aankomst in de DS 9 OPERA E-TENSE 250. Deze DS 9 draagt de kleur Midnight Blue en is afgewerkt met het signatuur 'TOUR D'ARGENT' en het kenmerkende logo van het restaurant. Het interieur is afgewerkt met het Tour d'Argent-logo op de hoofdsteunen, de achterzijde van de hoofdsteunen voor en met een speciaal embleem op het dashboard.

ALS U MEER WILT WETEN

Nieuws over DS

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws over DS Automobiles en van de evenementen van het merk 

Vakmanschap

Bij DS Automobiles werken gepassioneerde vrouwen en mannen die garant staan voor een uniek vakmanschap volgens de beste Franse tradities.