PARTNERSHIPS & AMBASSADEURS

Maak kennis met onze partnerships

De partners van DS Automobiles dragen dagelijks hoge kwaliteit en vakmanschap hoog in het vaandel. Hierdoor bent u gegarandeerd van een unieke ervaring in onze DS Stores en aan boord van onze auto's.

PARIS FASHION WEEK® & DS Automobiles

De trends voorbij

DS Automobiles is één van de officiële partners van Paris Fashion Week®. Samen delen we de filosofie van poëtische lijnen, verrassend vakmanschap en vieren we de mode en avant-garde.
Met deze samenwerking brengt DS Automobiles een eerbetoon aan de toewijding van het merk aan de wereld van design. Geïnspireerd door de drang om regels te doorbreken, te verrassen, te experimenteren en te vernieuwen, versterkt deze alliantie ook het momentum dat is ingezet door de Fédération de la Haute Couture et de la Mode om toe te werken naar een meer verantwoorde Paris Fashion Week®.

Er bestaan nauwe banden tussen DS Automobiles en de modewereld. Hoogwaardige materialen en unieke concepten zoals parelstiksels, Clous de Paris-inleg en zitbekleding in horlogebandstijl vinden bijzondere weerklank binnen creatieve en innovatieve designkringen.

Officiële auto van het evenement

DS Automobiles werkt samen met Paris Fashion Week® om gasten tijdens het evenement te ondersteunen en hen in staat te stellen zich door Parijs te verplaatsen in onze elegante, gedurfde en inspirerende modellen. Sinds januari 2020 heeft de Fédération de la Haute Couture et de la Mode gekozen voor een geëlektrificeerde vloot met lage CO₂-uitstoot, bestaande uit vijftien plug-in hybrides van de DS 7.
Een serie unieke podcasts
Modedocumentairemaker Loïc Prigent en Julien Da Costa volgen samen de shows van Paris Fashion Week en vertellen in een exclusieve podcast over de hectiek die daarbij komt kijken.  Deze verhalen worden ook verteld aan boord van auto's van DS Automobiles.

Terugblikken 

DS Automobiles door het oog van de camera

Ontdek of herbeleef memorabele momenten uit de langdurige samenwerking van DS Automobiles & Paris Fasion Week®
EEN FOTOSHOOT RONDOM DE DS 4
Ter gelegenheid van de Paris Fashion Week®, die in het teken staat van de prêt-à-porter-damesmode voor het herfst-/winterseizoen van 2022-2023, heeft DS Automobiles een redactionele fotoshoot georganiseerd, geïnspireerd op de stijl van de beroemdste modefotografen en in samenwerking met het model Zoé Hotuqui in creaties van Coperni.
Balmain inspireert DS Automobiles
De Paris Fashion Week® 2021 en het Balmain Festival hebben DS Automobiles de kans gegeven om het merk DS en het modemerk Balmain bijeen te brengen in een fotoshoot die in het teken staat van verfijning, de "spirit of avant-garde" en Frans vakmanschap.
DS Automobiles verlicht de modeshow van Coperni
Tijdens de Paris Fashion Week® Femme 2021 heeft Coperni het decor van zijn modeshow opgezet in de AccorHotels Arena in Parijs. Aan deze modeshow, bijgewoond door 70 genodigden van het evenement, heeft DS Automobiles een spectaculaire bijdrage geleverd door de catwalk aan beide zijden te verlichten met 36 geëlektrificeerde auto's (DS 7 CROSSBACK E-TENSE en DS 3 CROSSBACK E-TENSE).

 DS Conscious Collection, op het kruispunt van ambachtelijk vakmanschap en innovatie

Bij de editie Damesmode herfst/winter 2021-2022 van de Paris Fashion Week® heeft DS Automobiles de DS Conscious Collection gepresenteerd. Deze unieke capsulecollectie van vier unisex kledingstukken is ontworpen in samenwerking met het opkomende label EGONlab en de Londense onderzoeks- en innovatiestudio Post Carbon Lab. Deze kledingstukken absorberen CO2. Dit project past perfect in de door het merk aangehangen Future Craft-filosofie die beoogt innovatieve materialen en technologieën te creëren en deze op een geraffineerde wijze te verwerken.

 

Un autre regard

DS Automobiles brengt een hommage aan de ontwerpers van morgen.

Sinds de lancering van het merk laat DS Automobiles zich inspireren door de modewereld bij het vormgeven van zijn visuele identiteit. Via twee editorials onder de titel Un autre regard (Een ander perspectief) heeft het merk eer betoond aan acht ontwerpers, waaronder Thebe Magugu, Maria Boyarovskaya en Mossi Traoré.
Thebe Magugu x DS X E-TENSE
Thebe Magugu heeft een design-, mode- en fotografie-opleiding gevolgd aan de prestigieuze modeacademie LISOF in Johannesburg. Na al voor meerdere modehuizen en ontwerpers te hebben gewerkt heeft hij in 2015 zijn eigen merk opgericht. Hij ontwerpt moderne kleding met een Afrikaans tintje en maakt daarbij gebruik van lokale technieken, van de manier waarop de stof is geweven tot aan de productie. 
Boyarovskaya x DS AERO SPORT LOUNGE
Boyarovskaya is een in Parijs gevestigd merk voor dameskleding dat in 2016 is opgericht door Maria Boyarovskaya en Artem Kononenko. De kleding van dit revolutionaire merk is minimalistisch en vaak biologisch afbreekbaar. De creaties kenmerken zich door een efficiënte snit en een moderne elegantie. 
Mossi x DS E-TENSE x DS DIVINE
De ontwerper Mossi Traoré heeft gelijktijdig de supervisie over twee verschillende projecten. Ten eerste een modevakschool waar studenten leren hun eigen vakmanschap te ontwikkelen en deze in de praktijk te brengen en ten tweede een kledingmerk dat zich kenmerkt door pure lijnen en een tijdloze stijl. Deze twee projecten komen samen in zijn collecties die ontworpen en vervaardigd worden in zijn ateliers vlak bij Parijs. 

Ontmoetingen en creaties

DS Automobiles presenteert "Un Autre Regard" (een andere blik), een redactionele fotoshoot waarin creaties in verschillende thema's bijeen worden gebracht en de "spirit of avant-garde" centraal staat. De door de Fédération de la Haute Couture et de la Mode als veelbelovend aangeduide merken Blue Marble, Boramy Viguier, EGONlab, Germanier en Mansour Martin hebben in deze fotoshoot een aantal voor deze merken iconische creaties laten zien. De fotograaf Paul Franco heeft zijn visie op de Paris Fashion Week 2020 onthuld in het Château de Bizy. Dit kasteel bevindt zich dicht bij de Seine, dezelfde rivier waaraan in Parijs het Palais de Tokyo is gelegen waar talenten normaliter met nieuwe trends pronken. In het hof en de tuinen van het kasteel zijn vijf composities gemaakt waarin de DS 3 CROSSBACK, DS 7 CROSSBACK 4×4 300 en DS 9 HYBRID centraal staan.

 

B.R.M Chronographes & DS Automobiles

Tijdwaarneming

Onze mensen werken samen met de Franse horlogemaker B.R.M Chronographes om onze interieurs te verfraaien met exclusieve klokjes waarin verfijning, gedurfd design en hoogwaardig vakmanschap samengaan. 

 

Het in 2003 door Bernard Richards, liefhebber van precisie-uurwerken, opgerichte merk B.R.M Chronographes vervaardigt uitsluitend unieke en innovatieve horloges die volledig handgemaakt zijn en naar wens van de klant kunnen worden uitgevoerd. De exclusieve klokjes die dit Franse horlogemerk voor DS Automobiles ontwerpt, vormen een bijzonder stijlvol element in het karaktervolle design van elke DS.

B.R.M R180, een stijlvol toonbeeld van hoogwaardig vakmanschap

Exclusief ontworpen voor het dashboard van de DS 7, verschijnt het B.R.M R180-uurwerk in volle glorie uit zijn behuizing zodra uw auto wordt gestart. Achter zijn verfijnde uitstraling schuilt geavanceerde technologie: het uurwerk past zich automatisch aan de juiste tijd aan, afhankelijk van het seizoen en uw locatie. Geniet van de elegantie van dit unieke horloge.

Focal Electra® & DS Automobiles

Sensaties
Net als DS Automobiles wijdt Focal haar unieke expertise aan prestaties en puur genot, door de grenzen te verleggen als het aankomt op de luisterervaring aan boord van onze auto's.

Een nieuw niveau van geluidscomfort

Na de introductie van FOCAL ELECTRA in het volledige DS-gamma is de technologie verder ontwikkeld en omvat het nu ook 3D SOUND. FOCAL ELECTRA wordt Electra 3D by Focal en zorgt ervoor dat u volledig wordt ondergedompeld in geluid dankzij 14 luidsprekers en 690 Watt aan vermogen, zorgvuldig gepositioneerd in het interieur. Dit resulteert in een zuiverheid van geluid die verder wordt versterkt door de toepassing van akoestisch glas en een gelaste carrosserie, waardoor trillingen worden geëlimineerd en u verzekerd bent van optimaal luistercomfort.

Geluid, emoties en gevoel komen samen

Sinds 1979 brengt Focal een revolutie teweeg in de audiowereld, gedreven door passie voor muziek, innovatie en design. In hun Franse ateliers in Saint-Étienne ontwikkelen en bouwen de ontwerpteams van Focal op maat gemaakte systemen die het beste geluid bieden aan audiofielen en muziekliefhebbers. Gemotiveerd door hun streven naar perfectie, bieden zij hoogwaardige alternatieven voor prestaties en luisterplezier. Onze twee organisaties werken samen aan de audioarchitectuur van elk ontwerp, om elk moment van uw reis te verrijken met een discrete en elegante installatie die garant staat voor uitzonderlijk akoestisch genot.

DS & TOTALENERGIES

Een samenwerking met vele facetten

Onze samenwerking met TotalEnergies, die is voortgekomen uit de gezamenlijke ontwikkeling van doeltreffende smeermiddelen, behelst naast de technologie ook de autosport en het industriële proces.

Een samenwerking die in het teken staat van innovatie

Sinds de oprichting van DS Automobiles in 2014 werken onze ingenieurs samen met die van TotalEnergies om efficiënte smeermiddelen voor al onze auto's te ontwikkelen. De speciaal voor de motor van uw DS ontwikkelde smeermiddelen staan garant voor een soepel rijgedrag en een zo laag mogelijk brandstofverbruik. Profiteer van de combinatie van de knowhow van DS Automobiles en TotalEnergies om ultiem rijplezier te beleven.

Ten dienste van techniek en prestaties

De samenwerking tussen TotalEnergies en onze race-afdeling DS Performance, onder andere in Formula E, heeft geleid tot belangrijke innovaties, zoals het verminderen van de interne wrijving in motoren. Alle producten van TotalEnergies worden getest onder extreme omstandigheden. Hierdoor presteren onze raceauto's beter en strijden ze mee om de overwinning.

DS & NESPRESSO

Smaaksensatie
Nespresso deelt onze waarden als het aankomt op verfijning en innovatie. Zodra u een DS Store binnenstapt, begroeten wij u met Nespresso-koffie.

Een wereld van smaken

DS Automobiles en Nespresso hebben niet alleen een langlopende relatie, maar delen ook dezelfde waarden: de wil om zich te onderscheiden, verfijning en innovatie. Als pionier en benchmark op het gebied van premium koffiecapsules zet Nespresso zich dagelijks in om op lange termijn koffie van hoge kwaliteit te leveren, terwijl het milieu wordt gespaard en de levensomstandigheden van koffieboeren wordt verbeterd.

DS & LA MALLE BERNARD

Een unieke culinaire ervaring
Door te focussen op een esthetische en culturele benadering van reizen, is DS Automobiles een samenwerking aangegaan met La Malle Bernard de oudste nog actieve Franse maker van koffers, verpakkingen en reiskisten, en erkend als Entreprise du Patrimoine Vivant. Exclusieve edities van koffers die de Franse kunst van het reizen belichamen, zijn ontworpen door DS DESIGN STUDIO PARIS en vervaardigd door La Malle Bernard. Dit ontwerp bundelt het beste vakmanschap uit de wereld van luxe lederwaren in een ultrabeperkte oplage.

DS & LA MALLE BERNARD

EEN UNIEKE CULINAIRE ERVARING
Door te focussen op een esthetische en culturele benadering van reizen, is DS Automobiles een samenwerking aangegaan met La Malle Bernard de oudste nog actieve Franse maker van koffers, verpakkingen en reiskisten, en erkend als Entreprise du Patrimoine Vivant. Exclusieve edities van koffers die de Franse kunst van het reizen belichamen, zijn ontworpen door DS DESIGN STUDIO PARIS en vervaardigd door La Malle Bernard. Dit ontwerp bundelt het beste vakmanschap uit de wereld van luxe lederwaren in een ultrabeperkte oplage.

Design opgedragen aan de Franse reiskunst

Na de Culinary Trunk introduceert DS Automobiles een nieuwe uitvoering: de Picnic Trunk, opnieuw met de hand vervaardigd door La Malle Bernard.

De DS Automobiles Picnic Trunk is een toonbeeld van hoogwaardige materialen, met een afwerking in nappaleder in de kleur Pearl Grey identiek aan die van de ESPRIT DE VOYAGE Collection — en een interieur bekleed met kwaliteitsstof over panelen van populierenhouten vaten.

Ook de details getuigen van uitzonderlijk vakmanschap: handgrepen met Clous de Paris-reliëf, sierlijke sluitingen in vernikkeld metaal en met de hand genaaide leren handvatten. Elke koffer wordt volledig met de hand ontworpen door de vaklieden van La Malle Bernard en vergt tientallen uren werk.

DS & LA TOUR D'ARGENT

Het symbool van culinaire kunst
DS Automobiles heeft een innige connectie met de gastronomie en bundelde daarom haar krachten met Tour d'Argent. Het doel? Het meest iconische restaurant van Parijs heropenen. Tour d'Argent is een symbool van universeel erkend Frans vakmanschap en verwelkomt al eeuwenlang de grootste beroemdheden ter wereld.

Een expressie van de kunst van het leven

Tour d'Argent, dat in 1933 voor het eerst werd onderscheiden met 3 Michelin-sterren, is onder leiding van architect Franklin Azzi na een jaar van voorbereidingen heropend. Chefkok Yannick Franques tilt de klassieke recepten uit het erfgoed van Tour d'Argent  naar een hoger niveau en introduceerde verschillende nieuwe gerechten op de kaart. Op de vijfde verdieping van het gebouw is een nieuw appartement ingericht, vormgegeven door iconische Franse merken. Het appartement is geïnspireerd door reizen en verfijning en biedt gasten een luxueuze Parijse lifestyle-ervaring. Deze ervaring begint met een aankomst in de DS 9 OPERA 250. Deze DS 9 draagt de kleur Midnight Blue en is afgewerkt met het signatuur 'TOUR D'ARGENT' en het kenmerkende logo van het restaurant. Het interieur is afgewerkt met het Tour d'Argent-logo op de hoofdsteunen, de achterzijde van de hoofdsteunen voor en met een speciaal embleem op het dashboard.

DS & de French Golf Federation (FFGolf)

Een sportieve samenwerking
Door tot 2027 partner te worden van de ffgolf, verbindt DS Automobiles zich aan een sport die steeds meer nieuwe beoefenaars aantrekt. DS Automobiles draagt bij aan deze ontwikkeling door, net als de andere partners van de ffgolf, de jaarlijkse nationale kennismakingsactie met golf te ondersteunen: “Tous au Golf”. Een initiatief dat de ambitie van de ffgolf onderstreept: vastberaden om de sport te laten groeien en afstand te nemen van bestaande clichés.

Een samenwerking in dienst van prestaties

Ter gelegenheid van de lancering van de N°4 en N°8 stelt DS Automobiles 20 DS N°8's ter beschikking aan de organisatie van de FedEx Open de France voor het vervoer van spelers en genodigden. Hiermee verzekert DS Automobiles zich van een opvallende aanwezigheid tijdens het belangrijkste golfevenement van Frankrijk met internationale mediabekendheid.

De French Golf Federation (FFGolf) kan in het kader van dit exclusieve partnerschap ook rekenen op 10 modellen uit het gamma. Vanaf november 2025 worden verschillende DS 3, DS N°4, DS 7 en DS N°8 modellen zo de officiële auto's van de FFGolf.

ALS U MEER WILT WETEN

Nieuws over DS

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws over DS Automobiles en van de evenementen van het merk 

Vakmanschap

Bij DS Automobiles werken gepassioneerde vrouwen en mannen die garant staan voor een uniek vakmanschap volgens de beste Franse tradities.