DS AUTOMOBILES WORDT PARTNER VAN DE FEDEX OPEN DE FRANCE EN VAN DE FRANSE GOLF FEDERATIE

Parijs, 12 september 2025

 

Dankzij deze twee strategische samenwerkingen zal DS Automobiles zich richten op de golfwereld, terwijl het profiteert van de aanwezigheid van 440.000 geregistreerde golfers op de 608 golfbanen in Frankrijk

DS Automobiles op het FedEx Open de France: een wereldwijde uitstraling

De grootste golfcompetitie van Frankrijk geniet van een uitzonderlijk mediabereik. Het toernooi wordt uitgezonden in 167 landen en bereikt wereldwijd meer dan 500 miljoen huishoudens.
De hoogtepunten worden ruim gedeeld op sociale media.
Deze uren aan uitzendingen bieden DS Automobiles een uitgelezen kans om uw nieuwe modellen te presenteren aan een zorgvuldig geselecteerde doelgroep.

« DS Automobiles, het FedEx Open de France en de Franse Golf Federatie: een vanzelfsprekende samenwerking, gestoeld op gedeelde waarden en een veeleisend, levensgenietend publiek dat waarde hecht aan verantwoorde innovatie en prestaties. »

 

Xavier PEUGEOT, CEO van DS Automobiles


DS N°4 en DS N°8: nieuwe sterren op de FedEx Open de France

De twee nieuwste creaties van DS Automobiles staan in de schijnwerpers op de baan van de FedEx Open de France – uiteraard op holes N°4 en N°8. DS N°8 wordt tentoongesteld bij de afslag van hole N°8. Op drie strategische tees en greens worden borden met het DS-logo geplaatst om de zichtbaarheid van DS Automobiles te maximaliseren. DS N°8 is ook te bewonderen in het Village en bij de ingang van de Saint-Nom-la-Bretèche Golf Club, waar het evenement plaatsvindt. DS N°4 wordt gepresenteerd bij de exclusieve ingang voor spelers en journalisten. Alle bezoekers kunnen de wereld van DS ontdekken op de DS-stand, waar zij een afspraak kunnen maken voor een persoonlijke presentatie en een proefrit met het volledige gamma in de DS STORE.

Om het vervoer van spelers en gasten te garanderen, stelt DS Automobiles twintig exemplaren van DS N°8 ter beschikking aan de organisatie van de FedEx Open de France. Daarmee verzekert DS zich van een opvallende aanwezigheid op het belangrijkste golfevenement van Frankrijk, dat geniet van internationale media-aandacht.

« Wij zijn verheugd DS Automobiles te mogen verwelkomen in de familie van de FedEx Open de France. Het verbinden van het Franse nationale golftoernooi aan een iconisch Frans merk als DS Automobiles voelt voor ons als een vanzelfsprekende keuze. We kijken uit naar de samenwerking in de komende drie jaar. Dankzij de voertuigen die DS Automobiles ter beschikking stelt, kunnen onze spelers genieten van een elegante en comfortabele shuttledienst van en naar Golf de Saint-Nom-la-Bretèche. Daarvoor zijn wij bijzonder dankbaar. »

 

Katinka DUFOUR, directeur FedEx Open de France


DS Automobiles wordt automotive partner van de Franse Golf Federatie

Door tot 2027 partner te worden van de Franse Golf Federatie (FGF), verbindt DS Automobiles zich aan een sportdiscipline die blijft groeien in populariteit. In tien jaar tijd is het aantal licentiehouders met 8,4% gestegen – een toename van 34.148 licenties – met recordaantallen in 2023 (445.306 licentiehouders) en 2024 (442.536 licentiehouders). DS Automobiles draagt actief bij aan deze ontwikkeling, net als alle FGF-partners, door ondersteuning te bieden aan de jaarlijkse en nationale golfintroductiecampagne “Iedereen Golft”. Een initiatief dat de ambitie van de FGF onderstreept: de sport laten groeien en losmaken van bestaande stereotypen.

De buzz in de golfclubs zal voor DS Automobiles allesbehalve een geïsoleerd fenomeen zijn. De 170 DS STORES, verspreid over heel Frankrijk, worden uitgenodigd om nauwe banden te smeden met diverse golfclubs – in totaal telt Frankrijk 734 faciliteiten, waaronder golfbanen, compacte golfbanen en driving ranges – om in contact te komen met spelers en potentiële klanten. DS Automobiles streeft naar een hechte relatie met golfers en benut daarbij volop de kracht van het digitale ecosysteem van de Franse Golf Federatie. Daarbij wordt met name vertrouwd op de sociale netwerken van de federatie, die samen bijna 350.000 volgers verenigen.

De Franse Golf Federatie kan bovendien rekenen op de beschikbaarheid van tien modellen uit het DS-gamma als onderdeel van deze exclusieve samenwerking. Een aantal DS 3, DS N°4, DS 7 en DS N°8 modellen zal vanaf november 2025 fungeren als officiële voertuigen van de FGF.

 

« Wij zijn bijzonder verheugd DS Automobiles te mogen verwelkomen in het partnernetwerk van de Franse Golf Federatie. Deze samenwerking weerspiegelt een natuurlijke ontmoeting tussen twee werelden die worden gedreven door excellentie en een sterke toewijding aan verantwoorde innovatie. Zoals DS Automobiles laat zien via zijn premium positionering, vakmanschap en transitie naar elektrificatie, belichaamt het merk de waarden die wij delen: verfijning, duurzame ontwikkeling en prestaties, evenals een passie voor uitmuntendheid. »

 

Pascal GRIZOT, voorzitter van de Franse Golf Federatie


LET OP

DS Automobiles en de golfwereld schrijven samen al geschiedenis. Zo organiseren zo’n vijftig DS STORES lokaal de DS AUTOMOBILES Trophy, in samenwerking met een golfbaan in hun regio. Dit lokale initiatief, inmiddels toe aan de 8e editie, is bijzonder populair en getuigt van de groeiende betrokkenheid van DS STORES op de greens. Tijdens deze challenge kwalificeert elk winnend Net-team zich voor de nationale finale, die dit jaar plaatsvindt op 9 en 10 oktober op Golf Club Château de Cély, nabij Fontainebleau.

Meer informatie vindt u op www.tdsa.fr.