DOORGAAN
COVID-19

 COVID-19: welke maatregelen neemt DS Nederland?

U kunt bent van harte welkom in onze showrooms. Onze werkplaatsen zijn open op afspraak, voor zowel particuliere als zakelijke klanten. Lees hieronder meer over onze beschikbare diensten en de maatregelen die wij hebben genomen.
De gezondheid en het welzijn van u en onze medewerkers staan voorop. Daarom hebben wij samen met onze dealers de nodige voorzorgsmaatregelen getroffen, daarbij hanteren wij alle richtlijnen van het RIVM. De showrooms en werkplaatsen zijn open op afspraak en daar staan wij voor u klaar.

Ook kunt u een afspraak maken voor een proefrit of u een nieuwe DS uit voorraad bestellen in de DS online store. Bovendien kunt u ook volledig online de nieuwste DS modellen samenstellen én bestellen via DS Private Lease.

Heeft u vragen? Neem telefonisch contact op met uw DS Store of Salon.

Maatregelen en mogelijkheden  

DS werkplaatsen volgen de richtlijnen van het RIVM en de GGD:

  • Wij hanteren contactloos begroeten en zorgen we voor een minimaal risico door afstand te houden en hygiëneregels na te leven.
  • Onze werkplaatsmedewerkers dragen beschermende kleding en handschoenen.
  • Alle apparatuur wordt extra gereinigd en verhoogde schoonmaakfrequentie van werk- en ontvangstruimten, met specifieke aandacht voor de balies, pinapparaten, deurklinken etc.
  • Ook als we aan uw auto werken nemen we alle voorzorgsmaatregelen in acht. Zo werken we met stuur- en stoelhoezen en desinfecterende middelen.
  • We zien er uiteraard streng op toe dat medewerkers thuisblijven bij klachten van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn en/of koorts.


Bent u niet in de gelegenheid om naar DS te komen dan kunt u nog steeds gebruik maken van onze DS Valet Services:
 
- DS Service Valet: ophalen en terugbrengen van uw DS voor onderhoud.
Ook gedurende de komende periode kunt u nog steeds terecht in onze werkplaatsen om uw auto te kunnen onderhouden. Een chauffeur haalt uw DS op de door u gewenste locatie op, stelt u desgewenst ter plekke een leenauto ter beschikking en brengt uw auto weer terug nadat de werkzaamheden zijn uitgevoerd.
 
- DS Delivery Valet: aflevering van uw nieuwe DS of DS-occasion op het adres van uw keuze.
Als u uw huidige auto hebt ingeruild, dan neemt DS deze meteen mee. Neem hiervoor contact op met uw DS Store of Salon om een afspraak te maken.

- Proefrit: de rijbeleving van DS ervaren? Neem contact op met uw DS Store of Salon om een afspraak te maken.

- Online bestellen: viaDS Private Lease kunt u uw auto volledig online samenstellen en bestellen. Vervolgens kan uw DS op een door u gewenste locatie worden afgeleverd. DS Private Lease is een financieringsvorm waarbij u geen aanbetaling doet en maandelijks een vast bedrag betaalt. Zonder investeren, zorgeloos genieten van uw nieuwe DS. Het maandelijkse leasebedrag is o.a. inclusief allrisk verzekering, wegenbelasting, reparaties, onderhoud, schade en pech-onderweghulpdienst inclusief vervangend vervoer. U betaalt enkel nog uw brandstofkosten. Geen onverwachte autokosten dus. Op deze website berekent u zelf wat het maandtarief is van het model van uw keuze.

Voor alle DS Valet Services geldt dat de Stores en Salons de richtlijnen van het RIVM en de GGD volgen.

FAQ COVID-19

Ik heb een afspraak gemaakt voor niet-dringende werkzaamheden aan mijn DS. Ondanks alle getroffen maatregelen bij de DS Store wil ik mijn afspraak wijzigen. Hoe kan ik dit doen?

  • Neem rechtstreeks contact op met uw DS Store om een nieuwe afspraak te maken.
  • Indien van toepassing kunt u uw afspraak direct online vanuit de bevestigingsmail die u heeft ontvangen wijzigen.
  • U kunt er natuurlijk ook voor kiezen om gebruikt te maken van DS Valet. Met DS Valet beschikt u over een persoonlijke chauffeur die op de gewenste locatie uw auto ophaalt en terugbrengt als u een afspraak hebt gemaakt voor onderhoud.


Welke soorten werkzaamheden kunnen in de werkplaats worden uitgevoerd tijdens de komende periode?

Ons netwerk heeft alle maatregelen getroffen om u op een veilige manier te ontvangen. Dat betekent dat alle gebruikelijke werkzaamheden kunnen worden uitgevoerd; onderhoud, reparatie en APK. Hoewel het op dit moment niet het geval is, zou het zo kunnen zijn dat een DS Store door uitval van medewerkers prioriteit moet geven aan urgente reparaties.


Zijn de werkplaatsen open voor alle klanten?

Ja, of u nu een zakelijke klant of een particulier bent, wij zorgen ervoor dat u op een veilige manier uw auto aan ons kunt toevertrouwen.


Mijn auto maakt deel uit van een terugroepcampagne. Moet ik een afspraak maken?

Ja. Dit raden wij u ten zeerste aan, zeker in het geval dit een veiligheidsactie betreft. Uw veiligheid is onze prioriteit.


Is DS Assistance nog actief?

Ja, DS rijden staat synoniem voor zorgeloos rijden. Daarom stelt DS alles in het werk om ervoor te zorgen dat u altijd mobiel blijft. In Nederland en in het buitenland beschikbaar via de toets van de DS Connect Box van uw auto, telefonisch via 00800 24 24 07 07 of via de MyDS-app. Let op, de voorwaarden voor DS Assistance blijven ongewijzigd. Zo blijft DS Assistance geldig tot maximaal 12 maanden na het vorige onderhoud.


Wanneer ik te laat ben voor het door de fabrikant voorgeschreven onderhoud, zal ik dan ook mijn fabrieksgarantie verliezen?

Nee, indien u door de coronacrisis niet in de gelegenheid bent om de DS Store te bezoeken, zal er een tolerantie voorzien worden van 3 maanden OF 3000 kilometer (wat als eerste voorkomt). Let op, dit geldt niet voor APK. Hiervoor blijven de voorschriften vanuit het RDW leidend. Ook voor Pechhulp blijven de voorwaarden ongewijzigd. Zo blijft DS Assistance geldig tot maximaal 12 maanden na het vorige onderhoud.


Hoe zorg ik voor mijn auto als deze lang stilstaat?

Zelfs als uw auto lang heeft stilgestaan, heeft deze speciale aandacht nodig om u een soepele herstart te kunnen garanderen.

Wenst u een gezond interieur?

Geef de voorkeur aan zeepwater boven hydroalcoholische gel. Maar laat voor een oplossing die echt ontsmettend is, uw auto over aan DS Service. Wij gebruiken producten die aangepast zijn aan de materialen in uw auto en waarvan de schimmel- en bacteriedodende werking door onze technische en medische experts is goedgekeurd. Voor meer informatie kunt u ons Veiligheid & Hygiëne aanbod raadplegen.


Wenst u een goede werking van uw accu te behouden?

Voor voertuigen met een benzine-, diesel- of hybridemotor raden wij u aan om minstens iedere twee weken 30 of 2x 15 minuten te rijden. U kunt ook uw motor stationair laten draaien met minimaal stroomverbruik en enkel de dimlichten aan, minstens 2x 15 minuten per 2 weken. De uitlaatgassen van de diesel- en benzinemotoren bevatten koolmonoxideconcentraties. Laat daarom de motor op een goed geventileerde plaats draaien!


Maakt u zich zorgen over uw banden?

Als uw auto voor een langere periode stilstaat, kan dit leiden tot vervorming van uw banden. Door regelmatig met de auto te rijden kan dit worden voorkomen. We raden u ook aan om de druk van uw banden, inclusief reservewiel, regelmatig te controleren.

 

Is uw auto bedekt met stof?
Gebruik niet direct uw ruitenwissers om uw voorruit te ontdoen van stof, maar reinig het voorruit eerst met water. Onze werkplaatsen staan uiteraard tot uw beschikking om de staat van uw ruitenwissers te controleren.


Heeft u een elektrische auto?

Laat deze niet continu aangesloten. Houd het niveau van de accu tussen 25% en 50%. Om het niveau van de accu te controleren, raadpleegt u uw MyDS-app of het dashboard van uw auto.


Vraagt u zich nog steeds af waarom u uw auto in deze periode van stilstand regelmatig moet starten?

Naast de eerder genoemde punten kunt u door uw auto te starten ook het niveau van de olie, de koel- en de remvloeistof controleren en uw airco enkele minuten laten draaien om de ontwikkeling van bacteriën te voorkomen.

 

Moet u uw auto buiten parkeren tijdens stilstand?
Laat hem niet onder bomen staan waar deeltjes, takken en vogeluitwerpselen op uw auto kunnen vallen. De uitwerpselen zijn zeer corrosief en kunnen na verloop van tijd uw lakwerk onherstelbaar aantasten. Laat ze niet drogen en was uw auto regelmatig.

Na een periode van stilstand kunt u het beste contact opnemen met uw DS Store. Deze kan u adviseren en uw auto reinigen en beschermen.

FAQ COVID-19

Ik heb een afspraak gemaakt voor niet-dringende werkzaamheden aan mijn DS. Ondanks alle getroffen maatregelen bij de DS Store wil ik mijn afspraak wijzigen. Hoe kan ik dit doen?

 

  • Neem rechtstreeks contact op met uw DS Store om een nieuwe afspraak te maken.
  • Indien van toepassing kunt u uw afspraak direct online vanuit de bevestigingsmail die u heeft ontvangen wijzigen.
  • U kunt er natuurlijk ook voor kiezen om gebruikt te maken van DS Valet. Met DS Valet beschikt u over een persoonlijke chauffeur die op de gewenste locatie uw auto ophaalt en terugbrengt als u een afspraak hebt gemaakt voor onderhoud.

Welke soorten werkzaamheden kunnen in de werkplaats worden uitgevoerd tijdens de komende periode?

 

Ons netwerk heeft alle maatregelen getroffen om u op een veilige manier te ontvangen. Dat betekent dat alle gebruikelijke werkzaamheden kunnen worden uitgevoerd; onderhoud, reparatie en APK. Hoewel het op dit moment niet het geval is, zou het zo kunnen zijn dat een DS Store door uitval van medewerkers prioriteit moet geven aan urgente reparaties.

Zijn de werkplaatsen open voor alle klanten?

 

Ja, of u nu een zakelijke klant of een particulier bent, wij zorgen ervoor dat u op een veilige manier uw auto aan ons kunt toevertrouwen.

Mijn auto maakt deel uit van een terugroepcampagne. Moet ik een afspraak maken?

 

Ja. Dit raden wij u ten zeerste aan, zeker in het geval dit een veiligheidsactie betreft. Uw veiligheid is onze prioriteit.

Is DS Assistance nog actief?

 

Ja, DS rijden staat synoniem voor zorgeloos rijden. Daarom stelt DS alles in het werk om ervoor te zorgen dat u altijd mobiel blijft. In Nederland en in het buitenland beschikbaar via de toets van de DS Connect Box van uw auto, telefonisch via 00800 24 24 07 07 of via de MyDS-app. Let op, de voorwaarden voor DS Assistance blijven ongewijzigd. Zo blijft DS Assistance geldig tot maximaal 12 maanden na het vorige onderhoud.

Wanneer ik te laat ben voor het door de fabrikant voorgeschreven onderhoud, zal ik dan ook mijn fabrieksgarantie verliezen?

 

Nee, indien u door de coronacrisis niet in de gelegenheid bent om de DS Store te bezoeken, zal er een tolerantie voorzien worden van 3 maanden OF 3000 kilometer (wat als eerste voorkomt). Let op, dit geldt niet voor APK. Hiervoor blijven de voorschriften vanuit het RDW leidend. Ook voor Pechhulp blijven de voorwaarden ongewijzigd. Zo blijft DS Assistance geldig tot maximaal 12 maanden na het vorige onderhoud.

Hoe zorg ik voor mijn auto als deze lang stilstaat?

 

Zelfs als uw auto lang heeft stilgestaan, heeft deze speciale aandacht nodig om u een soepele herstart te kunnen garanderen.

Wenst u een gezond interieur?

 

Geef de voorkeur aan zeepwater boven hydroalcoholische gel. Maar laat voor een oplossing die echt ontsmettend is, uw auto over aan DS Service. Wij gebruiken producten die aangepast zijn aan de materialen in uw auto en waarvan de schimmel- en bacteriedodende werking door onze technische en medische experts is goedgekeurd. Voor meer informatie kunt u ons Veiligheid & Hygiëne aanbod raadplegen.

Wenst u een goede werking van uw accu te behouden?

 

Voor voertuigen met een benzine-, diesel- of hybridemotor raden wij u aan om minstens iedere twee weken 30 of 2x 15 minuten te rijden. U kunt ook uw motor stationair laten draaien met minimaal stroomverbruik en enkel de dimlichten aan, minstens 2x 15 minuten per 2 weken. De uitlaatgassen van de diesel- en benzinemotoren bevatten koolmonoxideconcentraties. Laat daarom de motor op een goed geventileerde plaats draaien!

Maakt u zich zorgen over uw banden?

 

Als uw auto voor een langere periode stilstaat, kan dit leiden tot vervorming van uw banden. Door regelmatig met de auto te rijden kan dit worden voorkomen. We raden u ook aan om de druk van uw banden, inclusief reservewiel, regelmatig te controleren.

Is uw auto bedekt met stof?

 

Gebruik niet direct uw ruitenwissers om uw voorruit te ontdoen van stof, maar reinig het voorruit eerst met water. Onze werkplaatsen staan uiteraard tot uw beschikking om de staat van uw ruitenwissers te controleren.

Heeft u een elektrische auto?

 

Laat deze niet continu aangesloten. Houd het niveau van de accu tussen 25% en 50%. Om het niveau van de accu te controleren, raadpleegt u uw MyDS-app of het dashboard van uw auto.

Moet u uw auto buiten parkeren tijdens stilstand?

 

Laat hem niet onder bomen staan waar deeltjes, takken en vogeluitwerpselen op uw auto kunnen vallen. De uitwerpselen zijn zeer corrosief en kunnen na verloop van tijd uw lakwerk onherstelbaar aantasten. Laat ze niet drogen en was uw auto regelmatig.

Na een periode van stilstand kunt u het beste contact opnemen met uw DS Store. Deze kan u adviseren en uw auto reinigen en beschermen.